با تسلیم هسته ای؛ رژیم اسلامی ضعیف تر می شود
حشمت اله طبرزدی

اگر چه در گام اول توافق هسته ای،رژیم اسلامی حاکم بر ایران اجازه یافت به غنی سازی اورانیویوم زیر 5 در صد، در داخل کشور ادامه دهد، اما با مطالعه ی متن قرار داد مشخص می شود که اگر رژیم به متن توافق یا بهتر بگویم« تسلیم نامه» زیر فشار تحریم ها ، متعهد بماند، بخش مهمی از اتوریته ی داخلی و بین المللی خود را از دست خواهد داد. رژیم اسلامی، همه ی پیشرفت های اتمی 10 ساله ی اخیر را از دست می دهد تا بتواند به بخش محدودی از درآمد‌های نفتی اش دسترسی پیدا کند. خامنه ای و دستیاران ارشدش در الیگارشی قدرت، اعم از روحانیون ، نطامیان و تجار،باید به ملت ایران و حتا طرفداران خود پاسخ بدهند که اگر قرار بود این گونه تسلیم بشوند ، این همه هزینه برای چه بود!؟ عدم وجود پاسخ منطقی به این پرسش اعتراضی، هزینه های سیاسی ان ها را بالا خواهد برد.

ضمن این که قدرت های جهانی با پدیرش این تسلیم نامه از سوی رژیم ، بیش از پیش در می یابند که حکومتی که ادعای رهبری دنیا را داشت ، اینک به دلیل تحریم ها ی بین المللی از پا در امده و این امکان وجود دارد که با حفظ رژیم تحریمی موجود ، او را به پذیرش شرایط بدتر از این نیز وا داشت.

در عین حال جنگ قدرت در درون حکومت بیش از پیش تشدید خواهد شد و در چنین شرایطی ،باید در انتطار روز های سخت ناشی از استیصال حکومت و چالش های جدی پیش روی ان ها بود.اگر چه استیصال حکومت موجب این می شود که جامعه ی سیاسی و مدنی ، نفسی تازه کند اما این امر لزوما به معنای شرایط بهتر برای مردم نیست.

وزیر خارجه ی امریکا اعلام کرد، با این توافق روند پیشرفت برنامه ی اتمی حکومت ایران کند شد و دستیابی ان ها به سلاح اتمی مشکل تر و در نتیجه امنیت اسرائیل و امارات، بیشتر شد. من البته می خواهم تاکید کنم ؛ با این توافق معلوم نیست ،رفاه و امنیت برای مردم ایران نیز افزایش بیابد. زیرا مردم ایران با حکومتی غیر پاسخگو به ملت روبرو هستند که حتا این میزان از پول نفت را نیز صرف هزینه های خود می کند و برای ملت نفعی ندارد. با این وجود دوست دارم چنین تصور کنم که روز های اینده برای ملت ایران، روز های بد تر ناشی از جنگ قدرت جناح های حاکم و انتقام گیری از مخالفین به دلیل جبران تحقیر شدن حاکمیت و تسلیم پذیری اش در برابر قدرت های جهانی، نباشد.

با این که خوشحال هستم که بالاخره این رژیم یاغی در یک جا مجبور به حرف شنوی شد و پذیرفت دست بالا دست بسیار است ،اما دوست داشتم این تسلیم پذیری در برابر ملت ایران باشد و نه دولت های قدرتمند خارجی. اگر چه با کلیت این رژیم مخالف هستم اما با خواندن متن به اصطلاح توافق نامه، از این که دولتی به نام ایران تا این اندازه ، ضعیف باشد که امریکایی که 35 سال است ، شیطان بزرگش نامیدند ،ان گونه به او تحکم نماید، خوشحال نشدم. این البته نتیجه طبیعی سیاست های ضد ملی حکومتی است که احمدی نژاد ها را با رانت استصوابی و زور و تقلب بر اریکه ی قدرت می نشاند. با خواندن متن تسلیم نامه ، باید گفت؛ اری جناب خامنه ای! این سرنوشت حکومتی است که به مردم خود پشت می کند و دگر اندیش و مخالف و معترضین مسالمت جو را ترور و سرکوب و کشتار می نماید و روز و شب از طریق تریبون های رسمی خود ان ها را مورد توهین و فحاشی فرار می دهد ، اما در برابر قدرت بر تر، این چنین تسلیم می شود. باش تا صبح دولتت بدمد که این هنوز از نتایج سحر است!

رژیم اسلامی حاکم بر ایران ، از چنین شکست های پی در پی ،جان سالم به در نخواهد برد و دیر نیست که در برابر خواست ازادیخواهان و اراده ی ملی نیز تسلیم شود. برای همیشه نمی توان تسلیم پذیری در برابر خارجی را با واژه های پارادوکسیکالی چون « نرمش قهرمانانه» توجیه نمود.

منبع:پژواک ایران


حشمت اله طبرزدی

فهرست مطالب حشمت اله طبرزدی در سایت پژواک ایران 

*نامه 30 تن به ترامپ و هجوم به آنها   [2017 Jan] 
*نامه‌ی طبرزدی خطاب به فدریکا موگرینی   [2016 Apr] 
*نمایندگان خدا شرمتان باد!؟  [2015 Dec] 
*سکوت کن یا برو زندان!  [2015 Nov] 
*نقش اراذل و اوباش در سپاه پاسداران   [2015 Oct] 
*اولین بازجوی من   [2015 Sep] 
*ریاکاری سیاسی خامنه ای  [2015 Jun] 
*نتیجه مذاکرات: شکست قطعی خامنه ای  [2015 Apr] 
*قاسم سلیمانی تروریست یا قهرمان   [2015 Mar] 
*لکوموتیو تغییرات دموکراتیک به حرکت درآمد  [2015 Mar] 
*امنیتی های ضد امنیت شرم کنید!  [2014 Dec] 
*نامه‌ی حشمت‌الله طبرزدی در خصوص بازداشت فرزندش، علی طبرزدی  [2014 Dec] 
*نامه سرگشاده حشمت‌الله طبرزدی به احمد شهید  [2014 Oct] 
*متن شکایت حشمت الله طبرزدی از خامنه ای  [2014 Mar] 
*با تسلیم هسته ای؛ رژیم اسلامی ضعیف تر می شود  [2013 Nov] 
*نامه حشمت اله طبرزدی به احمد شهید گزارشگر ویژه ملل متحد  [2013 Sep] 
*بی پرده و صریح با خودم و شما  [2013 Sep] 
*نمیشه برای این ها کاری کرد؟   [2013 Aug] 
*نامه ای از حشمت الله طبرزدی به سکولاريسم نو   [2013 Feb] 
*شرح هفده سال آزار و شکنجه   [2012 May] 
*انقلابی دیگر  [2009 Dec] 
*پاره شدن عکس خمینی و تداوم جنبش سبز دموکراسی خواهی  [2009 Dec] 
*در آستانه ی محرم: درسی که باید از جنبش 16 آذر اموخت-  [2009 Dec] 
*آیا علی کهریزک داشت؟  [2009 Sep] 
*خطاب به احمد خاتمی  [2009 Aug] 
*می نویسم حتا اگر کشته شوم. خونم از خون ندا ها رنگین تر نیست  [2009 Jul]