PEZHVAKEIRAN.COM روضه خوانی«قهرمانانه» آقای روحانی درسازمان ملل متحد .
 

روضه خوانی«قهرمانانه» آقای روحانی درسازمان ملل متحد .
بهروز ستوده

نمیدانم در تریبون سازمان ملل متحد چه خاصیتی نهفته است  که هر رئیس جمهوری ازحکومت ولایت مطلقه اسلامی به آن تریبون میرسد احساس پیغمبری و ناجی بشریت به او دست میدهد و رئیس جمهورحکومت اسلامی ، قبل از طرح مسائل و مشکلات  و دفاع از منافع ملی کشور خویش  ، با ارائه نظریات پوچ و بی ارزش در سازمان ملل متحد ، مدعی نجات بشریت در روی زمین میگردد ! سابقه حضور رؤسای جمهور اسلامی در اجلاس سالانه سازمان ملل متحد ، این واقعیت تکراری را یادآور میشود که سخنان رؤسای جمهور حکومت اسلامی در مقر سازمان ملل متحد مثل یک موضوع انشاء تکراری است که همه ساله توسط نماینده مخصوص بیت رهبری ، تکرار و رو خوانی میشود و از حد و حدود نصیحت و کلی گوئی تجاوز نمی نماید . فرقی ندارد که رئیس جمهوری اسلامی یک اصلاح طلب باشد  یا اصول گرا  و یا اعتدال گرا ، وجه مشترک تمام آنان این است که وقتی به تریبون سازمان ملل متحد میرسند ،  در سخنان خود قبل از هر چیز میبایستی رضایت مقام خاطر رهبر و ازاذل و اوباش پیرامون او و "نظاام الهی" را فراهم سازند تا در بازگشت به کشور مورد مؤاخذه قرار نگیرند ! روی همین اصل تا کنون تمام رؤسای جمهوری اسلامی به هنگام حضور در مقر سازمان ملل ، درلباس معلم اخلاق و حلاّل مشکلات جوامع بشری ،  به منبر رفته و در وصف چیزی هائی که خود و جمهوری اسلامی عاری از آن است روضه خوانی  کرده اند ، چون در روضه خوانی ها است که میتوانند از حملات دارودسته های پیرامون بیت رهبری از قماش حسین شریعتمداری  مصون بمانند !

چند سالی سید محمد خاتمی در مقام ریاست حکومتی که ضد تمدن و فرهنگ بشری  است ، از تریبون سازمان ملل متحد برای طرح"گفتگوی تمدنها" استفاده نمود ! چند سالی هم  محمود احمدی نژاد ، بساط رمالی و شعبده بازی در سازمان براه انداخت و طرح مدیریت جهانی مهدی موعود وانکار هولوکاست ومحو نمودن اسرائیل را به جهان عرضه نمود و حالا نوبت شیخ اعتدال گرای جمهوری اسلامی  است که در مقام رئیس جمهور حکومتی  که از ابتدای تأسیس ، پایه اش بر خون و کشتار مردم ایران نهاده شده و ذات اش خشونت و ترور و جنگ و خون ریزی است ، دنیا را به صلح و آرامش و امتناع از خشنونت و جنگ و ستیز دعوت نماید و برچهره کریه و خون آلود جمهوری اسلامی نقاب صلح دوستی و خشونت پرهیزی بزند و چنین وانمود سازد که گویا حکومت اسلامی ، خود قربانی خشونت و ترور است !

پیش از سفر آقای روحانی به نیویورک  و سخنرانی اش در سازمان ملل متحد ، با توجه گفته ها و ادعاهای ایشان مبنی بر داشتن اختیارات کامل برای حّل و فصل اختلافات حکومت اسلامی با دنیای غرب ، وهمچنین با توجه به شرایط ویژه و تنگنائی که امروزه  جمهوری اسلامی درآن گرفتار آمده است ،  گمانه زنی میشد که آقای روحانی از این فرصت تاریخی استفاده خواهد کرد و با سخنانی متفاوت از سخنان اسلاف خویش ، چهره جدیدی را از کشور ایران در اذهان جهانیان ترسیم کند، ولی با کمال تأسف ، پس از موعظه و آسمان ریسمان بافی های آقای روحانی در سازمان ملل متحد ، معلوم شد که ایشان نیزجسارت خروج از دایره بسته ای که بیت رهبری برای او ترسیم کرده است را ندارد . قبل از ورود حسن روحانی به مقر سازمان ملل متحد ، بسیاری از مفسران و تحلیلگران داخلی و خارجی ، پیش بینی میکردند که برای شکسته شدن یخ روابط ایران و امریکا و گشایش تازه ای در روابط کشورهای غربی و ایران  ، تمام شرایط فراهم است و کافی است که رئیس جمهور ایران اراده انجام این کار را داشته باشد ، غافل ازاینکه اراده عدم انجام چنین کاری از قبل در بیت رهبری خامنه ای رقم زده شده است !

آقای حسن روحانی و هیأت همراه ایشان ، از شرکت در میهمانی نهار سازمان ملل متحد ، یعنی جائی که برای مواجهه احتمالی و دیدارکوتاه دو رئیس جمهوری امریکا و ایران گمانه زنی شده بود امتناع ورزید و هنگامی که علت عدم حضور او در ضیافت نهار سازمان ملل و دیدار کوتاه و احتمالی با رئیس جمهور امریکا از ایشان سئوال شد ،  "کوتاه بودن فرصت برای برنامه ریزی کردن چنین ملاقاتی " ! جواب آقای روحانی بود به خبرنگاران !  ولی یکی از همراهان حسن روحانی ، دلیل شرکت نکردن ایشان و هیأت ایرانی در ضیافت نهار سازمان ملل متحد را چیز دیگری عنوان کرد ، .خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایسنا) در این خصوص چنین مینویسد:

"  یک عضو هیات همراه رییس‌جمهور در نیویورک در گفت‌ و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با تائید این خبر گفت: بر اساس پروتکل‌های تشریفاتی رسمی ایران ، هیأت‌های ایرانی در ضیافت‌هایی که در آن مشروبات الکلی سِرو می‌شود شرکت نمی‌کنند. وی خاطرنشان کرد هیأت‌های ایرانی در گذشته هم هیچگاه در این مراسم شرکت نکرده‌اند."

اگر آنچنانکه یکی از همراهان حسن روحانی گفته است : دلیل شرکت نکردن رئیس جمهور در میهمانی  سازمان ملل متحد بخاطر نوشیدن یک جرعه شراب و یا هر مایع دیگری از طرف سران کشورها  بوده است ! براستی باید به حال مردم ایران که نمایندگان کشورشان در مجامع بین المللی ، چنین موجودات خشک مغز و عقب افتاده ای هستند گریست ! و کسی نیست به این موجودات تهی مغز  بفهماند در یک چنین میهمانی هائی هیچکس شما را  مجبور نمیکند که برای احترام به این نماد صلح و دوستی  که ریشه در سنت ها و فرهنگ مردم بسیاری از کشور ها و از جمله ایران قبل از جمهوری اسلامی دارد ، جرعه ای شراب بنوشید ، شما میتوانید جرعه ای  آب بنوشید و  مطمئن باشید که کسی به شما اعتراضی نخواهد کرد و  گناه شرابخواری دیگران هم به حساب شما نوشته نخواهد شد ! ولی گویا مشکل نمایندگان جمهوری اسلامی با آشامیدن نوشابه های غیر الکلی در این اینگونه مجالس حل نمیشود ، آنها میخواهند در حضورشان  "عمل قبیح شرب خمر " از جانب دیگران نیز انجام نگیرد ! مشکل نمایندگان جمهوری اسلامی این است که آنها میخواهند همه را با خود  به عمق جهالت ببرند ! کما اینکه همه روزه  در خیابانهای تهران و سایر شهرهای ایران ، دهها هزار ولگرد ، از صبح تا شام میچرخند و تحت عنوان "امر به معروف و نهی از منکر"به آزار و اذیت مردم مشغول اندکه بگویند چه بخورند و چه نخورند و چه بپوشند و چه نپوشند ! به هرحال امید است که عدم حضور آقای حسن روحانی در میهمانی نهار سازمان ملل متحد بخاطر نوشیدن جرعه ای شراب از طرف سایر سران و نمایندگان کشورهای دیگر نبوده باشد که این خود نشانه ای است برعقب ماندگی و تحجر و بی دانشی رئیس جمهور اسلامی است که نمیداند کشورش در صنعت شراب سازی تبحر چند هزار ساله دارد و اکنون نیز با وجود تازیانه و زندان و قوانین ضدبشری جمهوری اسلامی در مورد ساختن و نوشیدن شراب ، درهزاران هزار خانه ایرانی ، صنعت شراب سازی بصورت دست ساز همچنان رونق خود را حفظ کرده است . اما عاقلان میدانند که دلیل "سِرو شراب" در ضیافت سازمان ملل برای عدم حضور آقای روحانی در آن مراسم فقط یک بهانه است ، که دستور عدم شرکت در میهمانی و دیدارنکردن و دست ندادن با رئیس جمهور امریکا از بیت رهبری به روحانی رسیده است .

سخنان آقای روحانی در مجمع سازمان ملل متحد ، در میان ایرانیان بازتابی مختلف و متضادی داشته است و تحلیلگران و کارشناسان مسائل سیاسی و اجتماعی ، ارزیابی های گوناگونی را از سخنان ایشان نموده اند ، در اینجا بد نیست به ارزیابی یکی از هوادران دولت اعتدال اشاره کنم ، چرا که اگر ارزیابی مخالفان جمهوری اسلامی ارائه شود ، بلافاصله از جانب دار و دسته حسین شریعتمداری و سایر اراذل و اوباش ذوب شده در ولایت فقیه ، برچسب ضد انقلاب و جاسوس اسرائیل و امریکا  خواهد خورد ! آقایدکتر صادق زيباکلام استاد علوم سياسی دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار  "فرارو " در مورد سخنان حسن روحانی در سازمان ملل چنین میگوید :

«بنده فکر می کنم آقای روحانی آن مقدار که می خواست بگويد ، نگفت و آن مقدار که می خواست انجام دهد ، انجام نداد ؛ بلکه آن مقدار که می توانست گفت و انجام داد. شايد اگر آن موانع و ملاحظات و آن دغدغه هايی که من و شما به خوبی از آن آگاه هستيم وجود نداشت آقای روحانی خيلی بيشتر از اين می گفت و انجام می داد. شما رسانه های اصولگرا را در چند روز اخير نگاه کنيد که منتظر بودند آقای روحانی مقداری پای خود را کج بگذارد تا سر ايشان بريزند. بنابراين دوستانی که از آقای روحانی گله مند هستند که چرا ايشان جسورانه تر صحبت نکردند و آن ديدار تاريخی با آقای اوباما را انجام ندادند ممکن است انتظارات درستی داشته باشند اما بايد توجه کنند که آقای روحانی قرار نبود برای هميشه در نيويورک بمانند، بلکه فردا يا پس فردا به تهران باز می گردند.»

آقای دکتر زیبا کلام ، موانع و واقعیت های موجود  در صحنه سیاسی ایران و  اینکه ازاذل و اوباش پیرامون بیت رهبری ، برای دریدن دولت حسن روحانی در کمین نشسته اند را درست ارزیابی مینماید ولی ایشان فراموش میکند که  این صحنه ، بازیگر سومی هم میتواند داشته باشد ، بازیگر سوم ملیونها شهروند ایرانی هستند که با رأی خود آقای روحانی را به ریاست جمهوری رسانده اند و مشکل آقای روحانی این است که میترسد بازیگر سوم  یعنی همان کسانیکه با امید و آرزو به او رأی داده اند ، وارد صحنه سیاسی ایران گردند ، برای مثال اگر آقای روحانی بجای روضه خوانی ، یک سخنرانی مستدل و منطقی در سازمان ملل ارائه میداد و از سیاست خارجی دولت احمدی نژاد انتقاد به عمل میآورد و دست دوستی بسوی همه کشورها دراز میکرد و در میهمانی نهار سازمان ملل در جمع سران و نمایندگان کشورهای جهان حضور پیدا میکرد و  بخود جرأت میداد که با رئیس جمهور امریکا دست دهد و احوال پرسی نماید و بدین ترتیب یخ 35ساله روابط ایران و امریکا را بشکند ، چه اتفاقی می افتاد؟ آقای روحانی به هنگام بازگشت به ایران ، مورد استقبال خود جوش و حمایت ملیونی مردم  قرار میگرفت و  آن استقبال ملیونی میتوانست بمثابه یک همه پرسی برای تأیید سیاست خارجی و داخلی دولت اعتدال باشد ، اگر براستی آنگونه که حسن روحانی ادعا میکند ، بیت رهبری برای حل و فصل مناقشه هسته ای به او اختیار تام داده است  ، پس چرا از اختیارات خود در فرصتی که بدست آمده بود به  نحو خوبی استفاده نکرد؟ جواب روشن است : آقای روحانی مایل نیست  نیروی سوم که همانا قدرت مردم است وارد صحنه سیاسی ایران گردد ، او ترجیح میدهد که آرام آرام در سایه رهبر حرکت کند و  کاری نکند که خامنه ای  از او  دل چرکین شود !  چون بزرگترین وحشت رهبر ، حضور مجدد مردم ایران در صحنه سیاسی این کشور است .

آقای روحانی که قبل و بعد از انتخابش به ریاست جمهوری ، حتماً وفاداری خود را  به بیت رهبری تضمین نموده است ، در نخستین آزمون نتوانست از یک فرصت تاریخی استفاده نموده و پایگاه  اجتماعی خود را  در میان مردم ایران تقویت کند ، آقای روحانی خوب است بداند که بدون داشتن یک پایگاه اجتماعی نیرومند و بدون برآورده کردن مطالبات عادلانه و برحق مردم ایران ، دولت اعتدال او به سرنوشت دولت اصلاحات دچار خواهد شد و از دل همین دولت اعتدال ، احمدی نژاد دیگری سر برخواهد آورد .

فریب درماندگی و عقب نشینی تاکتیکی خامنه ای و باندهای تبهکار پیرامون او  را نباید خورد ، خوردن جام زهر توسط رهبر ، بمنزله از پای درآمدن او نیست  ، دیکتاتوری که خود را به خدائی رسانده است به این آسانی کنار نخواهد رفت  و قدرت را به مردم تفویض نخواهد کرد ، جنبش مدنی و جنبش های اجتماعی مردم  ایران که تجربه گرانبهای جنیش سبز را در کارنامه خود دارند میبایستی از هر فرصتی برای تحکیم و سازماندهی خود استفاده نمایند تا در آینده ای که چندان دور نیست قادر شوند با مبارزه متحد و سرتاسری مردم ایران ،  امر گذار از جمهوری واپسگرای اسلامی  به یک جمهوری مدرن و سکولار و مبتنی بر اعلامیه جهانی حقوق بشر را در ایران عملی سازند . چون تا زمانی که دین و دولت در این کشور با هم عجین باشند ، مصیبت همچنان باقی است و دولت  اصلاحات گرا و اصول گرا  و اعتدال گرا نیرنگی بیش نیستند .   

5 مهر ماه 1392

27 سپتامبر 2013

منبع:پژواک ایران


بهروز ستوده

فهرست مطالب بهروز ستوده در سایت پژواک ایران 

*خامنه ای جنایتکاردرسایه تفنک وسرنیزه،پیکرنیمه جان خودرابه نمایش گذاشت  [2022 Oct] 
*۱۰ دسامبر روزجهانی حقوق بشرو پیام مادران داغدیده ودادخواه ایران به خارج نشین ها !   [2020 Dec] 
*تا جمهوری اسلامی هست خشونت علیه زنان ایران ادامه خواهدداشت   [2020 Nov] 
*حکومتی بغایت وحشی وناکارآمد، اپوزیسیونی بغایت فرقه گرا وفاقد اراده ملی.   [2020 Oct] 
*نویدافکاری درکنارتختی «جهان پهلوانِ» مردم ایران شد.   [2020 Sep] 
*در تدارک مرگ و تعیین جانشین خامنه‌ای  [2020 Jun] 
*داس مرگِ ناموس‌پرستی و زن‌ستیزی حکومت اسلامی بر گردن زنان و دختران ایران  [2020 May] 
* نه به خودکشی خواسته، نه به جمهوری اسلامی، آری به زندگی شرافتمندانه  [2020 May] 
*چرا ویروس حکومت آخوندی خطرناک‌تر و کُشنده‌تر از ویروس کروناست؟   [2020 Apr] 
* پیام شیرزن زندانی فاطمه سپهری و یارانش: «نه به عفو رهبر، نه جمهوری اسلامی»  [2020 Apr] 
*«نه به جمهوری اسلامی» آغازی بر پایان آن «آری»  [2020 Mar] 
*دربهشت زهرا چه دیدم؟! (یک نامه )   [2020 Mar] 
*بااین همه دردورنج، عمونوروزدرتک تک خانه های ایرانیان حضوردارد  [2020 Mar] 
*شرکت در «انتخابات» حمایت از داعش شیعه و تأییدجنگ وکشتار مردم درایران وخاورمیانه است.  [2020 Feb] 
* مٌهر«نتخابات» لکه ننگی خواهد شد برپیشانی صاحب شناسنامه  [2020 Feb] 
*خامنه‌ای در نماز جمعه: مرگ قاسم سلیمانی "یوم الله" است! کشتار مسافران هواپیما هیچ است!   [2020 Jan] 
*سیدعلی ضحاک فریاد دانشجویان را بشنود «خونی که دررَگ ماست خوراک رهبرما ست»   [2020 Jan] 
*آقای محمود دولت آبادی درمرگ قاسم سلیمانی سوگواراست؟!  [2020 Jan] 
*آقای محمود دولت آبادی درمرگ قاسم سلیمانی سوگواراست؟!  [2020 Jan] 
*غنایم گیری بسیجی ها وسپاهی ها از دستگیرشدگان! نامه یک دستگیرشده.   [2019 Dec] 
*انقلابِ مردم عراق علیه انقلابِ اسلامی ایران  [2019 Dec] 
*لحظه ای است تاریخی، به مار زخمی ولایت فقیه فرصت ندهیم.  [2019 Nov] 
*لحظه‌ای است تاریخی، به مار زخمی ولایت فقیه فرصت ندهیم  [2019 Nov] 
*بایکوت بنزین میتواند جنبش مدنی میلیونی برپا کند  [2019 Nov] 
*دخالت جمهوری اسلامی در کشورهای خاورمیانه و رشد احساسات ضد ایرانی در میان اعراب  [2019 Nov] 
*اقوس مرگ صدورانقلاب و شیعه گستری جمهوری اسلامی در عراق به صدا درآمده است  [2019 Oct] 
*«همه با هم» وعلت مخالفت فرقه گرایان اپوزیسیون با آن  [2019 Sep] 
*با دستگیری وزندان، حرکت ملی و فرا گروهی ۱۴ نفرها سرکوب شدنی نیست  [2019 Aug] 
*پیوستن ۱۴ زن شیردل ایرانی به جنبش ملی «نه به جمهوری اسلامی» خجسته باد  [2019 Aug] 
*تجّلی یک حرکت ملی وفراگروهی در حمایت از بیانیه ۱۴ فعال مدنی،سیاسی وحقوق بشری داخل کشور ‏  [2019 Jul] 
* انقلابی که حس رهبرش به ایران "هیچ" بود، وطنش اسلام وهدفش کسب قدرت بود  [2019 Feb] 
*اقای رضا پهلوی ! با طناب دیکتاتورپرورها وچاپلوس ها به چاه نروید  [2019 Jan] 
*حسن روحانی درسازمان ملل چه دروغ هائی خواهد گفت وچه راست هائی را کتمان خواهد کرد؟  [2018 Sep] 
*به هوش باشید! سپاه، بسیج، قوه قضائیه و شورای نگهبان و... برای تقلب بسیج شده‌اند  [2017 May] 
*حماس مرزهای اسرائیل را به رسمیت شناخت، ولایت فقیه همچنان به دنبال نابودی این کشور است  [2017 May] 
*روسیه و جمهوری اسلامی شریک جنایت های بشاراسد در سوریه  [2017 Apr] 
*درمراسم ۲۲ بهمن شرکت نکنید، به خامنه ای وحکومت فقیه مشروعیت ندهید  [2017 Feb] 
*مرقد«امام راحل» است یا محل دفن «ساکت فتنه»   [2017 Jan] 
*بازیگرسینما از «کرامات» سردارسلیمانی میگوید!  [2016 Oct] 
*آیا جمهوری اسلامی کمتراز حکومت ارتیره علیه بشریت مرتکب جنایت شده است!؟  [2016 Jun] 
*به یاد تراب حق شناس، نقدی برنوشته آقای تقی رحمانی.  [2016 Feb] 
* رؤیای حضانت کعبه! جدال بی پایان ولایت فقیه شیعه با آل سعود وهابی  [2016 Jan] 
*مرزهای ناشناخته مرگ و زندگی  [2015 Sep] 
*باتوافق وین دل واپسان وجنگ طلبان آرام نخواهند گرفت  [2015 Jul] 
*بند"ميم" وصيت‌نامه خمينی و جلوگيری از ورود زنان به ورزشگاه!  [2015 Jun] 
*پزشکی که مجری حکم قصاص شود یک مُجرم وقابل تعقیب است .  [2015 Mar] 
*نقل جمله «من شارلی هستم» در ایران مجازات دارد!  [2015 Jan] 
*آیت الله اصلاح طلب : بهائی نه حق تحصیل دارد نه حقوق شهروندی!   [2014 Dec] 
*آمران بمعروف (اوباش اسیدپاش وچاقوکش) بسیجی اند و گوش بفرمان رهبر   [2014 Dec] 
*علم الهدی (امام جمعه مشهد) نگران جام زهر و مردن رهبر است !  [2014 Nov] 
*قصه یونس پیامبر واعدام محسن امیراصلانی !  [2014 Sep] 
*باریکه غزه نمایشگاه توحش هردو طرفِ جنگ  [2014 Jul] 
*عراق درآستانه تجزیه و دور جدیدی ازجنگهای خونین مذهبی .  [2014 Jun] 
*تعریف جُرم سیاسی درمجلس شوربای اسلامی !  [2014 May] 
*بهاره هدایت : «به زنده دفن شدن محکو م نشده ایم»   [2014 May] 
*شیرین کردن جام زهررهبر با اعدام و شکنجه وحمله به زندانیان سیاسی !  [2014 Apr] 
*عارف نبود قاتل بود!  [2014 Mar] 
*حقوق بشر، چشم اسفندیارحکومت خودکامه خامنه ای .   [2014 Mar] 
*فرزانه مرادی، قربانی قانون قصاص و جامعه مردسالار  [2014 Mar] 
*حقوق شهروندی پيش‌کِش، از حقوق و اختيارات خود دفاع کنيد آقای روحانی!  [2014 Feb] 
* دیکتاتورها اصلاح نمی شوند ، سرنگون میشوند ، آقای حجاریان !   [2014 Feb] 
*سوریه ولبنان وعراق قربانی«داعش وماعش»  [2014 Jan] 
*مدّاح ششلول‌بند و مهاجم «شکوفا» شده است!   [2014 Jan] 
*قوه قضائیه عامل فساد و بی عدالتی وناامنی درجامعه  [2014 Jan] 
*ماهی حکومت اسلامی از سر و دُم گنديده است  [2014 Jan] 
*جنجال‌آفرينی سه قوه جمهوری اسلامی برای اثبات يک دروغ!   [2013 Dec] 
* دیدارنمایندگان پارلمان اروپا با دو چهره نامدار و سوزش کیهان شّر.  [2013 Dec] 
*نخودسیاهِ منشورحقوق شهروندی با چاشنی اعدام !  [2013 Dec] 
*گفتمان جدائی دين از دولت ضرورت امروز است  [2013 Nov] 
*انفجار سفارت و نعل وارونه سفير خامنه‌ای در لبنان  [2013 Nov] 
*زن ستیزی و شیعه سالاری در فرمان رهبربرای افزایش جمعیت   [2013 Nov] 
*«برادران قاچاقچی» درجه می‌گيرند، خرده‌پاها اعدام می‌شوند!  [2013 Nov] 
*دادگاه بلخ است نه قوه قضائیه !  [2013 Oct] 
*چرا خامنه ای آقای توفیقی را از گردونه خارج ساخت؟   [2013 Oct] 
*همجنس‌گرايان ايران، بی‌دفاع‌ترين گروه اجتماعی  [2013 Oct] 
*لگدپرانی کيهان شريعتمداری به جام زهر رهبر!  [2013 Oct] 
*لنگه کفش و نیروهای خودسر(بخوانید نوچه های رهبر)   [2013 Oct] 
*روضه خوانی«قهرمانانه» آقای روحانی درسازمان ملل متحد .  [2013 Sep] 
*«نرمش قهرمانانه» همان جام زهر است  [2013 Sep] 
*باند خامنه‌ای شريک جنايات در سوريه  [2013 Sep] 
*خانم وآقای رجوی! به نشستن درلانه عقرب خاتمه دهید  [2013 Sep] 
*اتحاد سکولار – دمکرات های جمهوریخواه درآینده ای نزدیک .  [2013 Aug] 
*روح خمینی : «هرچه فریاد دارید سرتحریم ها بکشید»  [2013 Aug] 
* «خود تنظیمی» نام جدید خودسانسوری دردولت اعتدال!  [2013 Aug] 
*نقدی بر یک جانبه نگری در نامه زندانیان سیاسی به اوباما  [2013 Aug] 
*در صد وهفت سالگی مشروطیت ، شیخ فضل الله نوری هنوز زنده است !   [2013 Aug] 
*رهبرنانجیب ، کمتر از «توبه» رضایت نمیدهد !  [2013 Jul] 
*زياد نخواهيد! عجله نکنيد! مبادا «اعتدال» به‌هم بخورد!  [2013 Jul] 
*فرمان رهبر! مرگ تدریجی برای زندانیان سیاسی نافرمان !  [2013 Jul] 
*فرقه رجوی ، تونل اتمی دیگری را درایران کشف کرد !   [2013 Jul] 
*خامنه ای خودکامه از رویدادهای مصر درس بگیرد !   [2013 Jul] 
*اصلاح‌طلبانی که برای بازگشت به قدرت «معتدل» می‌شوند   [2013 Jun] 
*بدون هيچ دليلی - خاک تو سر جليلی! شعارهای اين روزهای مردم  [2013 Jun] 
*تجّلی جنبش ملی ایرانیان در جشن پیروزی تیم ملی فوتبال .   [2013 Jun] 
*رأی به آقای روحانی ، رأی به تغییراست نه رأی به حکومت اسلامی  [2013 Jun] 
*مقاله  [2013 Jun] 
*کمدی مناظره "انتخاباتی" ! در سیمای جمهوری اسلامی !  [2013 Jun] 
*نقدی بر پیام آقای تاج زاده به مردم ایران بمناسبت رد صلاحیت رفسنجانی!  [2013 May] 
*پایان دوران طلائی انتخاب بین بد و بدتر و اینک انتخاب بدتر!  [2013 May] 
*رهبر، نشانی نوکر"اصلح" را اعلام کرد .   [2013 May] 
*هراس آقای خاتمی از صف آرائی مردم در مقابل جمهوری اسلامی .  [2013 May] 
*«حق» مردم ایران ! ازانتخاب بین بد وبدتر تا انتخاب بهترین نوکربرای رهبر!   [2013 Feb] 
*خامنه ای کمتر از توبه و ذوب در ولایت قبول ندارد آقای عبدالله نوری  [2013 Jan] 
*پیامی برای تجمع فرانکفورت‎  [2013 Jan] 
*سالگرد پنجاه سالگی کنفدراسیون ، تجربه ای دمکراتیک وموفق .   [2013 Jan] 
*دفاع از زندانيان سياسی - عقيدتی ، مهم ترين وظيفه اپوزيسيون خارج  [2012 Dec] 
*جمهوری اسلامی ، آتش بیار جنگ در باریکه غزه .  [2012 Nov] 
*سودای کسب قدرت در سایه جنگ وحمله نظامی به ایران   [2012 Oct] 
* کنفراس"غیرمتعهد ها" فرصتی تاریخی برای احیای خیزش سبز  [2012 Aug] 
*سخن بگوئید شاه زاده !  [2012 Jul] 
*به احترام زرین تاج قزوینی ، نخستین منادی آزادی زن ایرانی .  [2012 Mar] 
* جنبش گسترده تحریم"انتخابات"مقدمه ای است بر وفاق ملی ایرانیان .   [2012 Feb] 
*نامه سرگشاده ای به آقای پرویز ثابتی(مقام امنیتی ساواک)   [2012 Feb] 
* حزب توده ایران هنوز منتقدان را عامل  [2012 Feb] 
*بحران سازی به امید باج گیری ، جنگ افروزی به امید خروج از بن بست  [2011 Dec] 
*«شاه درون و حلقه منحوسه استبداد» ! نقدی بر پیام دکترابرهیم یزدی به راشدالغنوشی [2011 Nov] 
*طرح «کنگره ملی» و فقدان اراده ملی  [2011 Oct] 
*LC چيست؟   [2011 Oct] 
*سرنگونی قذافی ، وسوسه ی«دخالت محدود نظامی خارجی»!  [2011 Aug] 
* مردم سوریه را دریابیم ، «سکوت شما ، ما را میکُشد»   [2011 Aug] 
*امروز مبارک در قفس آهنی و فردا خامنه ای ، اسد و قذافی و...  [2011 Aug] 
*وداع با دروازه بان محبوب ایران ، فرصتی برای خیزشی دیگرعلیه دیکتاتور  [2011 May] 
*فردا جوانان ایران زمین «حرام» بودن چهارشنبه سوری را به شما نشان خواهند داد !  [2011 Mar] 
*«ای رجال ایران ، زن مگر بشر نیست؟»  [2011 Mar] 
*روز 25 بهمن ماه ، زنگ سرنگونی خامنه ای به صدا در خواهد آمد  [2011 Feb] 
*ازمیدان آزادی تهران تا میدان آزادی قاهره ، در چهار پرده   [2011 Feb] 
*کسی هست که صدای رودابه های ایران را بشنود ؟!  [2011 Jan] 
*ادامه اعدام ها: کسی نیست جلوی این وحشی ها را بگیرد؟   [2011 Jan] 
*بر محور دفاع از زندانیان سیاسی و قطع شکنجه و اعدام و سنگسار متحد شویم  [2011 Jan] 
*این همه اعدام و خون ریزی برای چیست؟  [2011 Jan] 
*نقدی بر « نقش رسانه ها در اعدام شهلا جاهد»   [2010 Dec] 
*تکرار توّحش جمهوری اسلامی درسومالی ، دعوت به تماشای اعدام !   [2010 Nov] 
*آقای کروبی و بهانه «روز قدس»!   [2010 Aug] 
*نه حماس وحزب الله نماینده فلسطین ولبنان اند و نه آقای کدیورسخنگوی جنبش سبز  [2010 Jul] 
*مجوّزسرنگونی حکومت فقیه خون ریز را از کجا باید گرفت ؟  [2010 Jun] 
*حلقه ی دار برگردن شیرین ! حلقه ی ُگل برگردن قاتل بختیار!   [2010 May] 
*«امام راحل و خرد جمعی» !؟ این را چگونه باورکنیم آقای موسوی؟!   [2010 Apr] 
*خیزش سبزملی در چهارشنبه سرخ باستانی  [2010 Mar] 
*آخوند هرزه ای که ما را به تکرارکشتار 67 تهدید میکند! او را بهتربشناسید  [2010 Mar] 
*آقای رفسنجانی ! 31 سال توطئه گری و خیانت به مردم ایران کافی نیست ؟  [2010 Feb] 
*پرده آخرکودتا: خواندن آیه های یأس و شکست در گوش مردم !  [2010 Feb] 
*لحظه ای است تاریخی، به مار زخمی ولایت فقیه فرصت ندهیم   [2010 Feb] 
*استراتژی کودتاچیان : خانه نشین کردن مخالفان در روز 22 بهمن  [2010 Feb] 
*برای مهار جنبش ، رهبر به خواص روی آورده است  [2010 Jan] 
*بهائی ، مرغ عزا وعروسی در توبره خونین شریعت مداران  [2010 Jan] 
*طرح لبنانیزه کردن ایران در بیت کودتا کلید خورد   [2010 Jan] 
* ساطورخونین"محارب" آخرین تدبیرفاشیسم ولایت فقیه   [2010 Jan] 
*از شب یلدا گذشتیم به استقبال طلوع خورشید برویم   [2009 Dec] 
*عقل و وجدانتان کجاست آقایان؟ مردم را وارد بازی قاتلان نکنید  [2009 Dec] 
*دنیاخروش دانشجویان ایران را شنید ، خامنه ای خبیث نشنید !   [2009 Dec] 
*موج سواران سبز اسلامی و مخالفت با شعار «جمهوری ايرانی»  [2009 Oct] 
*فاشیسم جمهوری اسلامی توهّم است یا یک واقعیت ملموس؟ نقدی بر نظریه پردازی آقای گنجی [2008 Feb]