PEZHVAKEIRAN.COM تمام قد شورای ملی مقاومت ایران
 

تمام قد شورای ملی مقاومت ایران
بهروز ریحانی

روز گذشته شورای ملی مقاومت، تنها «آلترناتیو دمکراتیک»، طی یک اطلاعیه‌ی «توضیح»ی در رابطه با نامه‌ی سرگشاده ایرج مصداقی به مسعود رجوی، به موضعگیری پرداخت. این اطلاعیه که به وسیله‌ی دبیرخانه شورا انتشار یافته است، طبق مواد تصویبی این شورا، قبل از انتشار باید به سمع و اطلاع اعضای آن رسانده شود و بعد از تأیید آن توسط اعضا منتشر گردد. قبل از پرداختن به این اطلاعیه، یک سؤال ساده به ویژه از اعضای غیرمجاهد این شورا این است که آیا این افراد قبل از تأیید یا امضای این اطلاعیه، نامه‌ی سرگشاده‌ی  ایرج مصداقی را خوانده‌اند؟! یا بر اساس «اعتماد برادرانه»! آن‌ را تأیید و امضا‌ء کرده‌اند؟ این سؤال صرفاً از سر خیرخواهی و کنجکاوی است و هیچ‌گونه قصد و غرض استعماری در آن نهفته نیست. به ویژه این کنجکاوی بیشتر از این جهت است که با توجه به گرفتاری‌های روزمره و مستمر اعضای محترم، این حقیر، متحیر است که چگونه توانسته‌اند بیش از ۲۳۰ صفحه را بخوانند و حلاجی و به تصمصم نهایی برسند؟

باری، نامه‌‌ی سرگشاده‌ی ایرج مصداقی دارای محورها و فصل‌های مختلف و متشکل از مقولات و مسائل ایدئولوژیک، سیاسی، اجتماعی، استراتژیک، تاکتیکی، عاطفی ... می‌باشد.

هرخواننده‌ا‌ی از جمله نگارنده ممکن است با قسمت‌هایی از آن موافق یا مخالف باشد و آن‌ را تأیید و یا تکذیب کند، اما اعضای غیرمجاهد شورا، نه به عنوان یک خواننده‌‌ی نامه، بلکه بر مبنای ادعایی که دارند و خود را نمایندگان پارلمان در تبعید می‌دانند، به شرط مشاهده‌ و خواندن این نامه، آیا خود را پاسخگوی مسائل و موارد ایدئولوژیک و تشکیلاتی مطروحه در این نامه می دانند؟

چنانچه جواب مثبت باشد، تفاوت این دسته از اعضای شورا با مجاهدین عضو شورا در چیست؟

حداقل نیمی از این نامه‌ی سرگشاده صحیح یا ناصحیح به مسائل خاص ایدئولوژیک می‌پردازد، خدای نکرده اعضای لائیک یا غیرمجاهد شورا، کاتولیک‌تر از پاپ شده‌اند؟

اطلاعیه در آغاز برمبنای «ماده‌ واحده»‌ای که ۴ سال پیش به منظور تحریم بعضی از رسانه‌ها، بصورت محرمانه در شورای ملی مقاومت توسط اعضای آن به تصویب رسید، تأکید کرده و بر ادعای ایرج مصداقی که آن را دستور‌العملی جهت تحریم سایت «پژواک ایران» خوانده مهر تائید زده و این سایت را «نمونه‌ بارزی» می‌داند که در همسویی با ولایت مطلقه فقیه قرار داد و همزمان ایرج مصداقی را هوادار نادم سازمان مجاهدین خلق ایران قلمداد می‌کند.

اطلاعیه این شورا توضیح نمی‌دهد که هوادار نادم، عطف به چه تاریخی و نادم به چه مقوله و پدیده‌ای؟ اگر منظور این است که ایشان در زندان ندامت کرده‌اند، مصداقی در خاطرات و در این نامه‌ی سرگشاده به آن پرداخته است. وانگهی تعداد زیادی از کادرهای کنونی مجاهدین، چه زن و چه مرد( به تعبیر آقای رجوی هزار زندانی زمان شاه و خمینی نزد مجاهدین هستند) که در زندان‌های قرون وسطایی آخوندی به سربرده‌اند، بدون نگارش انزجارنامه نمی‌توانستند از جهنم آخوندها جان سالم بدر ببرند. هرچند زمانی که این زندان‌‌رفته‌ها وارد مناسبات مجاهدین و ارتش‌آزادی‌بخش شدند، از طرف مسعود و مریم رجوی واداده قلمداد شدند. از این گذشته این موضوع چه ربطی به شورای ملی مقاومت دارد؟ اما اگر منظور این اطلاعیه از هوادار نادم این است که مصداقی نسبت به گذشته‌ی سیاسی – مبارزاتی خودش نادم است، احتمال قریب به یقین، این تحلیل، مرغ پخته را همزمان دچار خنده و گریه می‌کند. چرا که هوادار نادم امکان ندارد صدها مقاله، تحلیل، کتاب، مصاحبه ، فیلم و ... در افشای جنایات رژیم ولایت فقیه، گل‌گرفتن دکان‌های چند نبش اصلاح‌طلبان حکومتی، افشای چهره‌های شکنجه‌گران، جلادان و مزدوران این رژیم منتشر کند. از این رو به دلیل سردرگمی در معنای «هوادار نادم» بهتر است سازمان مجاهدین خلق توضیح مختصری در معنا و مفهوم نادم و مصداق آن بدهد.

آیا اعضای غیرمجاهد شورای ملی مقاومت که ایرج مصداقی را «نادم» معرفی کرده‌اند می‌توانند کارنامه‌ی مبارزاتی خود را منتشر کنند تا افراد بتوانند به دور از هر گونه حب و بغض قضاوت کنند؟

اما همگان در چند سال گذشته، به ویژه بعد از اشغال عراق و سقوط حکومت پیشین آن در سال ۲۰۰۳ میلادی شاهد بوده‌اند و رسانه‌ها و منابع خبری و سایت‌های مجاهدین خلق هم تأیید کرده‌اند که چند صد کادر و عضو مجاهدین به درگاه آخوندهای جنایت‌پیشه ندامت کرده‌اند و به آغوش یخ‌زده و گندیده‌ی آخوندها بازگشته‌اند. این کادرها و اعضای نادم تا آن‌جا پیش رفته‌اند که با «۳۰۰ بلندگو» خواهان محاکمه و اعدام مسئولین مجاهدین به ویژه مسعود و مریم رجوی شده‌اند و وزارت اطلاعات آخوندی از کیسه‌ی مردم ستمدیده‌ی ایران، ده‌ها سایت اینترنتی برای این کادرهای سابق و نادمین و مزدوران جدید و حقیقی دائر کرده‌اند که «نمونه‌های بارزی» از نه تنها همسویی بلکه هم‌آخوری با جنایتکاران حاکم هستند و از بد روزگار و با کمال تأسف این کادرها و اعضای نادم ( و نه هوداران نادم) سالیان دراز تحت آموزش‌های مختلف ایدئولوژیک، سیاسی و تشکیلاتی آقای رجوی بوده‌اند. این کادرها و اعضای نادم، با کین‌توزی و خصومتی افسارگسیخته و حیوانی خواهان اعدام مسئولین مجاهدین هستند. چقدر عادلانه می‌بود که یک فرد و نهاد و سازمان سیاسی، قبل از این که به دیگران جوال‌دوزی بزند، سوزنی هم نثار خود کند. به نظر می‌اید شورای ملی مقاومت سوراخ دعا را گم کرده است و یا خود را به کوجه‌ی علی چپ می‌زند. مسئله این نیست که ایرج  مصداقی و یا سایت پژواک ایران عاری از کمبود، ضعف و نقص می‌باشند، چه بسا بعضی از تحلیل‌ها و مقولات و مسائل مطرح شده در نامه‌ی سرگشاده‌ی ایرج مصداقی و سایت مربوطه نادرست باشند اما اینان را همسو با ولایت مطلقه فقیه ارزیابی و قلمداد کردن بیشتر ناشی از بی‌ظرفیتی نهاد و سازمان مربوطه و عدم تحمل منتقد می‌باشد.

با وجود آن که مجاهدین خلق و شورای ملی مقاومت در مقاطع مختلف گفته و نوشته‌اند رادیو‌ و تلویزیون‌‌های بی بی سی، رادیو فردا، صدای آمریکا و ... بلندگوها و رسانه‌های استعماری یا دولت فخیمه هستند، اما اعضای این شورا و مجاهدین بارها حتی بعد از تصویب ماده واحده – تحریم رسانه‌ها و سایت‌های اینترنتی ، با این رسانه‌ها مصاحبه و گفتگو کرده‌اند. حال سؤال این است که اگر به قول شما سایت ایرج مصداقی نمونه‌ی بارز همسویی با ولایت فقیه می‌باشد و باید تحریم شود پس رسانه‌های نامبرده از چه قماشی هستند؟ آیا مرگ خوبست اما برای همسایه؟ لذا پیشنهاد می‌شود که دبیرخانه شورای ملی مقاومت برای این که اعضای این شورا و هواداران مجاهدین خلق از سردرگمی و یک بام و دوهوا بدر آیند و خدای نکرده دچار هیچ‌گونه توهمی نشوند و احیاناً ناخواسته و یا بعلت نبود تفهیم و تفاهم به دام سایت‌ها و رسانه‌های استعماری و ارتجاعی گرفتار نگردند، این قبیل سایت‌ها را با نام و نشان طی یک اطلاعیه توضیحی بصورت واضح و شفاف مشخص کنند و چنانچه مصلحت می‌دانند افشا کنند.

آیا منظور و هدف از تحریم سایت‌ها و رسانه‌ها این است که اعضای شورا و هواداران مجاهدین خلق به این سایت‌ها مراجعه نکنند و مطالب آن را نخوانند؟

یک دولت و یا آلترناتیو اگر بواقع به حقانیت و درستی مواضع ، پایه‌ها و اصول خودش اطمینان دارد و نوشتارها و گفتارهای اعضا، سخنگویان و رهبران خود را همچون دم مسیحایی می‌داند که نسیم و وزش آن در فضا‌های مجازی روح و روان شنونده و خواننده و بیننده را دگرگون می‌کند، دیگر چه نیازی به تحریم و فیلتر منتقدین و یا حتی دشمنان دارد؟

از طرف دیگر از آن‌جایی که بعد از تصویب «ماده واحده» تحریم رسانه‌ها و سایت‌های همسو با ولایت فقیه، تعدادی از اعضای این شورا در «همکاری و مراوده» با رادیوهای استعماری و ارتجاعی به ویژه «آیت‌الله بی بی سی» بوده‌اند، و این امر، موجب مشروعیت بخشیدن به این رسانه و باعث تخطئه‌ی مقاومت مردم ایران شده است، آیا نبایستی مورد سؤال و مؤاخده قرار گیرند؟ آیا مراوده‌‌ی تعدادی از اعضای محترم شورا، «نمونه‌های بارزی» از ندامت و خیانت نمی‌باشند؟

این موضوع نه این که زبانم لال نظر نگارنده باشد، بلکه این حکم به استناد آن «ماده واحده»‌ی تصویب شده و به امضاء رسیده توسط همین اعضای خاطی در ۴ سال پیش می‌باشد، چرا که اعضای خاطی شورا، امضاء و تعهد داده‌اند که «رسانه‌هایی را که آشکارا با مجاهدان اشرف خصومت می‌کنند مورد تحریم قرار می‌دهند و هر نوع همکاری و مراوده با آن‌ها را برخلاف مصالح عالیه مردم ایران و قیام علیه دیکتاتوری مذهبی و تروریستی می‌دانند.» بنابراین از دبیرخانه شورای ملی مقاومت تقاضا می‌کنم تا با مراجعه به آرشیو رسانه‌هایی همچون «آیت‌الله بی بی سی» و استحاله‌گران جاخوش کرده‌ در رادیو فردا و صدای آمریکا اعضای خطاکار و نادم شورا را پیدا کرده و حداقل یک اخطار در پرونده‌شان ثبت کند. چنانچه دبیرخانه مربوطه، به دلیل درگیر بودن شدید با سایت‌های کوچک با ماکزیمم چندهزار مراجعه کننده، مانند پژواک ایران، دچار کمبود وقت می‌باشد، انسان‌های خیرخواه و داوطلب بدون هیچ‌گونه چشمداشت مالی و مادی، آمادگی دارند که با جستجو در آرشیوهای این رسانه‌های ارتجاعی- استعماری اعضای شورا را که در ۴ سال گذشته به همکاری و مراوده مبادرت کرده‌اند و به ویژه با «آیت‌الله بی بی سی» نرد عشق باخته‌اند با نام و نشان و تاریخ دقیق به دبیرخانه‌ی محترم معرفی کنند.

رژیم آزادی کش آخوندی با نصب و مانیتور ۲۴ ساعته هزاران فیلتر به جنگ اینترنت رفته است. در مقابل مردم ایران با نصب انواع فیلترشکن در پی بی اثر کردن این بگیر و ببند و اختناق اینترنتی – آخوندی هستند. رژیم حتی تحمل یک وبلاگنویس آزاده و در عین حال گمنام مانند ستار بهشتی قهرمان را نداشت، وبلاگ ستار بهشتی به اعتراف رژیم شاید چند صد مراجعه کننده بیشتر نداشت، اما آخوندهای آدم کش تاب و تحمل همان را هم نداشتند و آن وبلاگنویس شجاع را سلاخی کردند اما داغ ننگ و کوس رسوایی آن جنایت در ابعاد داخلی و بین‌المللی دامنگیر آخوندها شد.

مسعود رجوی مسئول شورای ملی مقاومت ایران سی و اندی سال پیش که اینترنت وجود نداشت و جهان انفورماتیک بصورت یک دهکده‌ی جهانی در نیامده بود، از عصر کبیر آگاهی می‌گفت و آموزش می‌داد. جای بسی تأسف است که شورای تحت مسئولیت ایشان یک سایت کوچک را که از قضا بیش از ۹۰ درصد آن در افشای جنایت‌ها و خیانت‌های حاکمان رژیم مطلقه ولایت فقیه می‌باشد مورد تحریم قرار می‌دهد، به واقع از ماست که برماست.

بهروز ریحانی

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲

behroozreyhani@yahoo.com

 

 

منبع:پژواک ایران


فهرست مطالب بهروز ریحانی در سایت پژواک ایران 

*«زینت‌المجالس» مجاهدین خلق  [2024 Mar] 
*دست‌های چه کسی پشت حملات حماس بود و چرا؟  [2023 Oct] 
*میوه چینی مجاهدین خلق از اعدام «بچه‌های ایران»  [2023 May] 
*یاسمین پهلوی ابوعطا میخواند  [2023 Jan] 
*لالا لالا دیگه بسه گل لاله  [2022 Dec] 
* نقش اصلاح طلبان خامنه ای در انقلاب ۱۴۰۱  [2022 Oct] 
*روایت مرگ ها در قیام ۱۴۰۱  [2022 Oct] 
*قیام ۱۴۰۱مهسا/ چه باید کرد؟  [2022 Oct] 
*ما همه مهسا هستیم  [2022 Sep] 
*آنشلوس اواکراینی ولادیمیر پوتین  [2022 Feb] 
*نعل وارونه زدن مسئول کمیسیون شورای ملی مقاومت  [2021 Dec] 
*سیاست‌های فاجعه بار آمریکا در خاورمیانه  [2021 Aug] 
*سایت‌های مجاهدین خلق، مملو از نشیمنگاه سعید بهبهانی   [2021 Aug] 
*ممنوع‌الخروج   [2021 Aug] 
*خروش خوزستان زرخیز، استیصال ولی فقیه   [2021 Jul] 
*محاکمه یک بازجو و شکنجه‌گر، سؤال از سازمان مجاهدین  [2021 Jun] 
*ترور محس فخری‌زاده و قوانین بین‌الملل   [2020 Nov] 
*شجریان مرغ سحر ایران زمین جاودانه شد  [2020 Oct] 
*حرافی‌های حسن روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل  [2020 Sep] 
*جمهوری اسلامی چرا نوید افکاری را اعدام کرد   [2020 Sep] 
*جای خالی جان بولتون در گردهمایی مجاهدین خلق   [2020 Jul] 
*آخوند خودکشی نمی‌کند   [2020 Jun] 
*پرویز خزایی، دیپلمات سابق فتوای قتل صادر می‌کند  [2020 May] 
*« زندگی کرونایی، انسانها و حیوانات»  [2020 Apr] 
*تحلیلی ازسخنان خامنه ای در نماز جمعه  [2020 Jan] 
*کشتار مسافرین هواپیمایی غلط کردن خامنه ای   [2020 Jan] 
* قاسم سلیمانی «شربت شهادت سر کشید»  [2020 Jan] 
*یک پیام   [2019 Dec] 
*بازداشت یک جنایتکار در سوئد؛ همدستی شورای ملی مقاومت با آخوندها ‏  [2019 Nov] 
*چرا نباید اموال عمومی را تخریب کرد   [2018 Jan] 
*قیام‌های ایران زمین / ویژگی‌های آن   [2018 Jan] 
*مصطفی تاجزاده و «نوار آیت‌الله منتظری»   [2016 Aug] 
*«مسعود رجوی زنده است»  [2016 Jul] 
*گل بود به سبزه نیز آراسته شد   [2016 Jan] 
*موشک باران مجاهدین خلق و دیپلمات «کافه گرانده»  [2015 Nov] 
*تعامل و تقابل وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی  [2015 Apr] 
*«امانتداری» مالی- اخلاقی «تنها آلترناتیو»  [2015 Jan] 
*«بچه‌ام راحت شد»  [2014 Oct] 
*«ارتش اسرائیل باید جایزه نوبل دریافت کند»  [2014 Jul] 
*«نظام جنایت، به یاد غلامرضا خسروی»  [2014 Jun] 
*«نعلین وارونه»  [2014 Feb] 
*تنها آلترناتیو و موزیک رپ  [2014 Jan] 
*توافق هسته‌ای در ژنو یادآور پیمان مونیخ  [2013 Nov] 
* فتواهای سایت آفتابکاران و گرداننده‌ی آن   [2013 Oct] 
*اشتباه تاکتیکی نظام، خطای استراتژیک آمریکا  [2013 Oct] 
*کشتار مجاهدین خلق، سکوت سبزهای وطنی  [2013 Sep] 
*قتل‌عام مجاهدین خلق، هماهنگی کامل  [2013 Sep] 
*«روز از نو روزی از نو»  [2013 Aug] 
*تحلیف حسن روحانی و حضور یک «ولگرد بیکار»  [2013 Jul] 
*دو استعفا و این همه جار و جنجال – بخش آخر  [2013 Jul] 
*دو استعفا و این همه جار و جنجال – بخش دوم  [2013 Jul] 
*گیرافتادن در تونل اتمی آخوندها  [2013 Jul] 
*تحولات مصر و دیپلماتی که سربالایی می‌رود  [2013 Jul] 
*دو استعفا و این همه جار و جنجال (بخش اول)  [2013 Jun] 
*حسن روحانی و دولت‌های غربی  [2013 Jun] 
*«کوه موش زائید»  [2013 Jun] 
*خامنه‌ای «ما بین سه صندلی»  [2013 Jun] 
*بی مایه فطیر است چند نکته- یک پیشنهاد [2013 Jun] 
*«انتخابات مهندسی شده»  [2013 May] 
*تمام قد شورای ملی مقاومت ایران  [2013 May] 
*«امانت داری مجاهدین خلق»  [2013 Jan] 
*لالایی شش ماده‌ای جمهوری اسلامی برای سوریه  [2012 Dec] 
*یک شاخه‌ی گل به یاد ستار  [2012 Nov] 
*چندگانگی سیاست‌های وزارت امور خارجه آمریکا   [2011 Jul] 
*«بگذار صد گل بشکفد»  [2011 Jul] 
*پیام یأس یکی از سخنگویان شورای ملی مقاومت   [2011 Feb] 
*دیگ به دیگ میگه روت سیاهه  [2011 Feb] 
*رعناي آواز ايران  [2010 Oct] 
*"موافقی که معاند شد"   [2010 Apr] 
*اصلاح‌طلبان خوش‌نشین، تشویق و تحریک به آدم‌ربایی  [2010 Mar] 
*"حکومت وحشت یا وحشت حکومتی   [2010 Feb] 
*"توصیه هایی به دکتر کریم قصیم-2-"  [2010 Jan] 
*"توصیه هایی به دکتر کریم قصیم- 1-"  [2010 Jan] 
*میرحسین موسوی شش ماه بعد از انتخابات  [2010 Jan] 
*نوبل صلح ، اوباما ، ایران  [2009 Oct] 
*یک مقایسه ، یک سؤال  [2009 Aug] 
*هشدار به فعالین حقوق بشری و سیاسی  [2009 Aug] 
*هشدار به فعالین حقوق بشری و سیاسی  [2009 Jul] 
*شاخ شکسته  [2009 Jul] 
*نماز جمعه ، پرده ماقبل آخر  [2009 Jul] 
*چه شد ؟ چه میشود ؟ (2)  [2009 Jun] 
*چه شد ؟ چه میشود ؟ (1)  [2009 Jun] 
*چاقو دسته خودش را نمی برد  [2009 Jun]