احمدی که قابل بود ومحسنی که قابل نبود
کورش کبیر

 

بالاخره احمدقابل شاگرد صدیق آیت الله منتظری به مقتدایش پیوست وی مجتهدی مجاهد  بود که اگرقراربود روزی ازفردی باعنوان روحانی روشنفکریادشود بلاتردید وی  مصداق تمام وکمال آن بود. امروزعلاوه براعضای خانواده دوستانی درسوگ وی  خواهند نشست که بردوگروه اند افرادی نظیرعمادالدین باقی که ازصمیم قلب به  وی ومقتدایش عشق می ورزیدند وافرادی نظیرمحسن کدیورکه ازمرگ وی فرصت طلبانه پیراهن عثمانی برای مطرح کردن خودبعنوان شاگرد دیگرآیت الله منتظری  خواهندساخت بقول ایرج میرزا ” نیزه داران در مصاف و بیضه داران در لحاف،  هردو در رزمند اما این کجا و آن کجا”
احمدقابل را ازدورا دور می شناختم ولی تا درمارس 2005 به مناسبتی به وی  وصل شدم درآن هنگام وی درتاجیکستان درتبعید خود خواسته بود. فردی با صفات  والای انسانی ودرک وشجاعتی بی نظیرکه درکمترکسی درکسوت لباس روحانیت دیده  می شد گرچه وی دیگردر آن لباس هم نبود. ویژگیهای وی توگویی نسخه برابراصل  آیت الله منتظری با انرژی وجسارت بیشتربود که باید آنرا به حساب جوانتربودن سن وی ازاستادش گذاشت. احمدقراربود درخصوص مبانی حقوق بشردرفقه اسلامی دریک کنفرانس درخارج ازکشور شرکت کند که ظاهرا بدلیل عدم کفایت مدت اعتبارپاسپورت وی به آن کنفرانس  نرسید اما همیشه دغدغه اش مردم وحقوق آنها دربرابرحاکمیت بود. نامه وی به رهبری درواقع اولین کیفرخواست برعلیه خامنه ای بود که با نیت  خالص برای براه آوردن رهبری نوشته شده بود وبند بند آن یادآورجنایات وشراکت خامنه ای درسرکوب ها وقتل عام هایی بود که نه تنها دردوره رهبری وی بلکه  سلف وی آیت الله خمینی نیزاتفاق افتاده بود و وی با یادآوری داستان قتل عام مجاهدین درتابستان 67 خامنه ای راازادامه آن راه پرازفرازونشیب وشکست  انذارمی داد. آن نامه که دردهم خردادماه سال 1384 نوشته شد درست چند روز  قبل ازپایان دوره 16 ساله رهبری خامنه ای وگماردن محموداحمدی نژاد بعنوان  رییس جمهوربرملت ایران بود انتصابی که اکنون سرنوشت دهشتناکی را برای  کشورمان رقم زده است. نامه احمد درآن وانفسای جهل وتاریکی چون شهابی برسرخامنه ای فرود آمد وپرده اختناقی را که کاسه لیسان درسایه قداست کاذب برای رهبری تنیده بودند به  کناری افکند واقعا حیف است که بعنوان تجزیه وتحلیل محتوای آن نامه ودرواقع  کیفرخواست آنرا تقطیع کرده موردبررسی قرارداد لذا نگارنده تصمیم گرفتم عین  آن نامه را که خودگویای همه چیزاست درذیل همین مطلب بیاورم. به احمدقابل نیزمی گوییم که گواهی می دهیم برشرافت ومردانگیت که هیچگاه  جاهلیت دینی در قرن بیست ویکم تورا به پلیدیهایش آبوده نکرده وازجامه های  آلوده اش برتن تونپوشاند. شهادت می دهیم براینکه اگرحقیقتی دردین اسلام بود تو ازجمله ستونهای آن ومومنانی بودید که دراستواری آن وظیفه ات رابه انجام رساندی ” لم تنجسک الجاهلیه بانجاسها ولم تلبسک من مدلهمات ثیابها  واشهدانک من دعائم الدین وارکان المومنین”. اما روی دیگرشهادت احمدقابل سرنوشت دیگرشاگرد آیت الله منتظری یعنی محسن  کدیوراست که باید بعنوان آیینه عبرت درکنارالگو بودن احمدقابل دیده شود  واینکه به قول حافظ دریادل ” هرکسی آن درود عاقبت کارکه کشت ” امروزما اگر  ازفضائل احمد سخن می گوییم باید ازرذائل محسن کدیورهم یادی بشود تا رهروان  صادق آیت الله منتظری ومردم ایران بدانند که چشمان بیداری هست که نگهبان  فرهنگ، اندیشه وارزشهای ایرانیان درمقابل دزدان حتی دین آنها باشد.
امروز اگرشیعیان خود را موظف می بینند که ازباب امر به معروف از فضائل  احمدقابل ذکری به میان بیاورند باید درکنارآن ازباب نهی عن المنکر از رذائل محسن کدیور یادی بشود فردی که در روز روشن شعاردشمن کوب “نه غزه، نه  لبنان، جانم فدای ایران” را تحریف می کند آخوندکی که توگویی بویی ازتقوای  منتظریها و قابل ها نبرده است دربزنگاه تاریخی امضای خود رابرپای نامه ها  ومقالاتی می گذارد که هیچ تفاوتی با فتوای قتل عام زندانیان تابستان 67 آیت الله خمینی ندارد. ایکاش هیچگاه وی پای درس آیت الله منتظری حاضرنمی شد  تاعنوان شاگردی آن مجاهدنستوه را اینچنین لکه دارننماید.
احمدقابل اینک با روحی آرام درگورفرورفته آرامش ابدی می یابد اما این  تبهکاران وخائنین به ملت ایران هستند که بیمناک ازسرنوشت خود برای بقاء  درقدرت به هرحشیشی متشبث می شوند وبزودی خواهیم دید که چه تهی مغزانی بوده  اند این افراد که زر و زور دنیا را به کمک تزویرشان ابدی پنداشته بودند.
نامه احمدقابل به رهبری
جناب آیة‌‌الله سید علی خامنه‌ای ، با سلام و احترام.
چهاردهم خرداد ، پایان شانزدهمین سالی است که حکومت ایران با تمامی سازو کارهای لازم ، تحت رهبری و مدیریت مطلقه‌ی شما بوده است. ٢ سال عضویت در  شورای انقلاب ، مجلس و نمایندگی رهبری در شورای عالی دفاع ، ٨ سال ریاست  جمهوری و ١٦ سال رهبری ، مسئولیت تمامی اوضاع کنونی کشور را در مرتبه‌ی اول بر دوش شما و در مرتبه‌ی دوم بر دوش آقای‌ هاشمی رفسنجانی می‌گذارد ( ٩  سال رئیس مجلس ، ٨ سال رئیس جمهور ، ٨ سال رئیس مجمع تشخیص مصلحت ). مدیریتی که به سبب آن ، کشور در آستانه‌ی اتفاقات تعیین کننده و خطیری قرار گرفته که سر نوشت همه را شدیدا تحت تاثیر قرار می‌دهد و ملک و ملت را در  دو راهی موجود ، یا به سلامت رهنمون می‌شود و یا اندوخته‌ی سالیان دراز رنج و کوشش و سرمایه گذاری مادی و معنوی‌شان را به تاراج بیگانگان و  تروریست‌‌هایی از سنخ القاعده می‌دهد.
گزینش ریاست جمهوری در چنین شرایطی ، حکم « رفراندومی » را پیدا کرده  است که از میان چهار گزینه‌ی ؛ « نفی جمهوری اسلامی ، تغییر ساختار کلی  قدرت در قانون اساسی ، قرائت استبدادی از قانون اساسی و حفظ وضع غیر  دموکراتیک موجود ، اصلاحات بنیادی و کارساز و محدودیت همه‌ی قدرتمندان در  چارچوب قانون اساسی با قرائت و رویکردی علمی و دموکراتیک » یکی بر کرسی  واقعیت می‌نشیند. واقعیتی که در شرایطی ناعادلانه ، غیر آزاد و غیر  دموکراتیک شکل گرفته و می‌گیرد و پیشاپیش به اعتبار آن صدمه‌ی جبران  ناپذیری خورده است.
با همه‌ی این نابسامانی‌‌ها و رفتارهای ناعادلانه ، اگر اکثریت ملت  ایران به پای صندوق رأی بروند ، یکی از گزینه‌‌های سوم یا چهارم را  برخواهند گزید و اگر از رأی دادن امتناع کنند ، یکی از دو گزینه‌ی نخست رأی خواهد آورد. این داوری ، برآیند حقیقتی است که در ایران می‌توان به آن  رسید ، چرا که هم شما و اقتدارگرایان حامی شما سخن از « لزوم و وجوب شرکت » به میان می‌آورید و هم مخالفان شما گزینه‌‌های « لزوم شرکت و رأی دادن به  اصلاحات » یا « لزوم عدم شرکت و تحریم » را تبلیغ کرده و می‌کنند.
وضعیت شکننده و خطر ناک موجود ، البته ناشی از اختیار و انتخاب شما و  یاران و همراهان صادق و غیر صادق شماست که در طول ٢٦ سال تسلط بر قدرت ،  شکل گرفته و می‌رود که به تصمیمی سرنوشت‌ساز ( که یا به « خیانت » می‌انجامد و یا به « فداکاری و از خود گذشتگی ضروری » اما به یاد ماندنی ) منتهی شود.
می‌خواهم برای یاد آوری ، چند نکته‌ی تاریخی را یاد آور شوم که در پدید  آمدن این دو راهی خطیر ، برجستگی بیشتری از سایر نکات دارد و برخی از  آن‌‌ها کمتر مورد توجه سیاستمدارانی قرار گرفته که خطر تذکر به شما را به  جان خریده و معمولا مواردی از اقدامات شما و منصوبان شما که بر خلاف قانون و یا خلاف شرع بوده است را کم و بیش تذکر داده‌‌اند.
این مواردی که بر می‌شمارم ، علاوه بر تذکراتی است که دیگر ناصحان مشفق ، از باب « فذکر ان الذکری تنفع المؤمنین » در فرصت‌‌های مختلف علنی یا مخفی به شما یاد آوری کرده‌‌اند. شاید خدای سبحان در این بیان ، تأثیری مثبت  گذارد و در تصمیم صحیح ، به شما یاری رساند. ١- همه‌ی آدمیان در زندگی گذشته‌ی خویش ، کم یا بیش ، خطا‌‌هایی  داشته‌‌اند. چه در اندیشه و چه در عمل. خطای بزرگ روحانیت ما این بود که  بدون دانش « مدیریت » مدعی « حکومت » شد و با سرمایه‌ای به نام « فقه » که  در جای خود ارزشمند است و به گفته‌ی مرحوم آیة‌‌الله محمد حسین غروی  اصفهانی ( معروف به کمپانی ) ؛ « هیچ ارتباطی به ریاست حکومت و نظام و  مدیریت ندارد » ، نامزد ریاست و سیاست شده و بر ارکان قدرت مسلط شد و « ولایت مطلقه » را طلب کرد. ولایتی که با قرائت رایج در بین اصحاب قدرت ، نه امکان منطقی داشت و نه عملی و علمی بود ، ولی در برخی زمینه‌‌ها ، مصداق « آش نخورده و دهان سوخته » شد ، هرچند در برخی زمینه‌‌های منفی ، چهره‌ای  ناپسند از آن پدیدار شد که در ادامه به برخی از آن‌‌ها اشاره می‌کنم. البته در سال آخر عمر ، مرحوم بنیانگذار جمهوری اسلامی نیز به این نکته  واقف شد و با صراحت اعلام کرد که در امر حکومت ؛ « فقه مصطلح ، کفایت  نمی‌کند ». یعنی در برخی زمینه‌‌ها ، به همان نتیجه‌ای رسید که مرحوم  کمپانی به آن رسیده بود. ٢- از آغاز جمهوری اسلامی ، حکومت ایران در صحنه‌ی سیاست داخلی ، به دام  خشونت‌طلبان افتاد و چهره‌ی « اسلام » با غبار خشونت‌‌های غیر اصولی و  اعدام‌‌های مکرر و تصمیم به حذف و هتک مخالفان سیاسی و اعتقادی ( از جبهه‌ی ملی و نهضت آزادی تا مجاهدین خلق و مارکسیست‌‌ها ) همراه شد و به جای « همزیستی و تحمل و مدارا با مخالفان » که توصیه‌ی عقل و شرع بود ، قیچی دو  دم « مخالفان مسلح خشونت طلب ، همچون مجاهدین خلق و فدائیان خلق و احزاب  مسلح کرد و عرب و ترکمن و بلوچ از یک سو و دستگاه‌‌های اطلاعاتی و قضائی به شدت کم تجربه و یا بی‌تجربه و جوانان احساساتی و خشن مسلط بر این دستگاهها از سوی دیگر » کشور و نظام حاکم بر آن را به سوی دره‌ای عمیق و هولناک از  کینه و انتقام و جنگ طلبی و بی‌اعتمادی مطلق ، سوق داد.
کشور از سوی دو نیروی مخالفان مسلح انقلاب اسلامی و برخی حامیان مسلط بر قدرت ، که وجه مشترک آنان « اسراف در قتل و خون ریزی » بود ، به وادی  خشونت بی‌مهاری کشیده شد که حاصل آن ، کشتار هزاران نفر از سرمایه‌‌های  انسانی بود که بسیاری از آنان «جرمی در حد قتل » نداشتند و به ناحق کشته  شدند ، برخی از سوی مخالفان حکومت و بسیاری از سوی حامیان خشونت طلب حکومت. ملت ایران هرگز از یاد نخواهد برد که در دو طرف قضیه ، افرادی قرار داشتند  که در تصمیم گیری نسبت به سلب « حق حیات » دیگران و گرفتن جان آنان شدیدا  اسراف کردند و اساسا هیچ ارزشی برای « انسانیت انسان » قائل نبودند و به  راحتی ، دستور قتل و خون‌ریزی مخالفان خود را صادر کرده و یا خود اقدام به  کشتن آنان می‌کردند. گویی « جانی بالفطره » بودند و از جنایتکاری لذت  می‌بردند.
نقش شما در این میان ، چه در هنگامی که به مراجعان خود از پاسداران  انقلاب در خراسان توصیه می‌کردید که ؛ « خان ستمگری از اهالی بجنورد را  بدون ارجاع به دادگاه انقلاب و گرفتاری در پیچ و خم آن ، اعدام کنند و از  شرش راحت شوند » و چه در هنگامه‌ی « محاکمه و اعدام دوست و همراه و همفکر  سابق شما ، مرحوم شیخ حبیب‌‌الله آشوری ، به اتهام ارتداد » که سکوت کردید و شاهد جان باختن فردی شدید که به جرم انتشار کتاب « توحید » و اصرار و  شهادت آقایان ؛ شیخ ابوالقاسم خزعلی ( عضو سابق شورای نگهبان ) و شیخ محمد  تقی مصباح یزدی ، مبنی بر کفر آمیز بودن مطالب و مرتد بودن نویسنده‌ی آن  کتاب ، اعدام شد.
وجدان شما بهتر از هرکسی گواهی می‌دهد که در جلسات متعدد و تلاش‌‌های  مکرر و نا موفق دوستان مشهدی و خراسانی برای آشتی دادن شما با مرحوم آشوری ( پیش از پیروزی انقلاب )، سخن اصلی شما این بود که « مطالب کتاب توحید ، از من است که این آقا به نام خودش چاپ کرده است ». شگفت انگیز نیست که از دو  نفر با یک دیدگاه ، یکی اعدام شود و دیگری تکریم؟!! یکی شایسته‌ی « گور » باشد و دیگری شایسته‌ی « رهبری نظام اسلامی ». البته از دهها نفری که از چند و چون این ماجرا باخبر‌‌اند ، هنوز تعداد  بسیاری زنده‌‌اند و هنوز وجدان بیدارشان این حقیقت را گواهی می‌دهد.کاش این شهادت را در دادگاه مرحوم آشوری و نزد دوستان خود ( آقایان خزعلی و مصباح ) نیز می‌دادید تا یک روحانی زاهد و فقیر و معتقد به خدا و رسول ( ولی مخالف شما ) مظلومانه کشته نمی‌شد و همسر و فرزندانش بی‌سرپرست و یتیم نمی‌شدند.
البته کم نیستند کسانی که سخنان پر شور شما در مسجد امام حسن (ع) را در  مشهد و قبل از انقلاب را به یاد دارند که پس از قرائت آیه‌ی ؛ « و نرید ان  نمن علی الذین استضعفوا فی الأرض ، و نجعلهم ائمة و نجعلهم الوارثین » با  صدای بلند ، فرمودید: « ماتریالیسم تاریخی ، آقا ، ماتریالیسم تاریخی »!!! جناب آقای خامنه‌ای ، این رویکردهای نظری متفاوت با آنچه اکنون به آن  رسیده‌اید ، حق شماست. ولی آیا اگر از اعدام مرحوم آشوری جلوگیری می‌کردید ( با فرض اینکه تصورات او خطا بوده باشد ) آیا امکان منطقی تغییر رأی و  رسیدن به حقیقت برای او وجود نداشت؟! چرا باید شما این فرصت را داشته باشید ولی دیگری از این فرصت محروم بماند؟ آیا از نظر شما ، مرحوم آشوری مستحق  اعدام بود؟!!
آیا این خون به ناحق ریخته شده و خون صدها بی‌گناه دیگر در اعدام‌‌های  سیاسی و امنیتی دادگاه‌‌های انقلاب در سال‌‌های ٦٠ تا ٦٨ ، سرنوشت خطیر  امروز را رقم نزده است؟
در فرهنگ دینی ما آمده است که ؛ « الحجر الغصب فی الدار رهن علی خرابها = سنگ غصبی در یک بنا ، گروی خرابی آن است ». و این مضمون از پیامبر خدا (ص) نقل شده است که ؛ « الملک یبقی مع الکفر ، و لایبقی مع الظلم = حکومت با  کفر می‌ماند ولی با ظلم وستم نمی‌ماند ». آیا این رویکردهای مسرفانه نسبت  به قتل و اعدام مخالفان ، منجر به هیچ ظلمی از جانب حاکمان جمهوری اسلامی  نشده است و اگر شده است ، چه کسی جز مرتکبان این ظلم‌‌ها را می‌توان به « براندازی نظام » متهم کرد؟!!
نگویید که در زمان حکومت علی (ع) نیز از این گونه اتفاقات می‌افتاد ،  چرا که علی (ع) به محض اطلاع از ستم کارگزارانش ، از مردم عذر خواهی کرده و مجرمان را متناسب با جرمشان کیفر داده و در مواردی نیز از کار بر کنارشان  کرده است. آیا در این ٢٦ سال نیز اینگونه عمل شده است؟!! ٣- در دوران رهبری شما ( ١٦ سال ) ستم دستگاه‌‌های قضائی و شبه قضائی و  اطلاعاتی و امنیتی بیش از گذشته فزونی گرفته است و قانون شکنی و قانون  گریزی در آن‌‌ها به یک روند ، تبدیل شده است. مخالفان سیاست‌‌های شما ،  شدیدا سرکوب شده و با محرومیت‌‌های مختلف از حقوق فردی و اجتماعی مواجه  بوده‌‌اند. به نمونه‌‌هایی از آن تذکر می‌دهم ؛ الف ) ترورهای مخالفان سیاسی و اعتقادی در داخل و خارج کشور ادامه یافته  است. برای نمونه به قتل برخی کشیش‌‌ها ، فعالان سنی مذهب ، و دگر اندیشانی  چون سعیدی سیرجانی اشاره می‌کنم. ب ) برخوردهای نامشروع و غیرقانونی با علما و مراجع مخالف سیاست‌‌های شما  درحوزه‌‌ها از قبیل آقایان ؛ سید حسن قمی ، سید صادق روحانی ، مرحوم سید  محمد روحانی ، مرحوم سید محمد شیرازی و… ادامه یافت و این آقایان با حصر  دراز مدت یا محرومیت‌‌های مختلف اجتماعی و سیاسی روبرو بوده‌‌اند. گرچه در  این اواخر ، یکی دو نفر از آنان آزادی مختصری پیدا کرده‌‌اند ولی برخی دیگر تا زمان مرگ ، مورد تعرض دستگاه‌‌های امنیتی و قضائی شما قرار داشتند. پ ) برخوردهای خشن و غیر قانونی و غیر اخلاقی با آیة‌‌الله منتظری و  منسوبان و اماکن مربوط به ایشان از سوی ارگان‌‌های شبه قضائی و امنیتی رسمی و منسوب به شما و هتک حیثیت ایشان از جانب شخص شما در بیانات و جلسات  مختلف و « حصر غیر قانونی پنج سال و اندی ایشان » و بی‌توجهی مکرر شخص شما  در این خصوص به راهنمایی‌‌ها‌ی دلسوزان و بزرگان. به یاد آورید که در پاسخ برخی پیشنهادات مبنی بر رفع حصر از ایشان ، با  تأکید گفته بودید: « تا من زنده‌ام ، ایشان باید در حصر بماند » !!! هنوز  هم اموال و املاک شخصی ایشان و بستگانشان در قم و مشهد ، در تصرف غاصبانه‌ی دادگاه ویژه و سپاه پاسداران است و موقوفاتی که ایشان متولی خاص آن‌‌ها  است در تصرف غاصبانه‌ی دیگران است. ت ) سریال قتل‌‌های زنجیره‌ای و اظهارات عجیب شما پس از قتل مرحوم فروهر و  اسکندری ، بدون آنکه تسلیتی به بازماندگانشان بگویید و شتاب بیش از حد شما  در انتساب بی‌دلیل آن اتفاقات فجیع به « استکبار جهانی و اسرائیل » و محکوم کردن کسانی که انگشت اتهام را به سوی نهادهای حکومتی نشانه می‌گرفتند ،  اقدامات غیر قانونی فراوانی را در پی داشت که بعدها در فیلم اعترافات خانم  سعید امامی در قالب « اصرار بازجویان ، همراه با شکنجه برای اعتراف متهمان  به ارتباط با اسرائیل » خود را نشان داد ، تا اتهامات القاء شده از جانب  شما را مستند کنند. برملا شدن حقیقت آن جنایات ، بر اثر اصرار آقای خاتمی ، و روشن شدن خطای شما در انتساب آن جنایات به بیگانگان و در محکوم کردن  مخالفان خود ، حتی یک عذر خواهی ساده از جانب شما را درپی نداشت!!. به یاد آورید که « بوش و بلر » در مورد « اطلاعات غلط در مورد جنگ عراق » از ملت خود عذر خواهی کردند ولی شما در تمام دوران زمامداری خویش ، از این  وسیله‌ی مطلوب خدا و خلق خدا ( عذر خواهی از مردم ) ، بهره نگرفته‌اید.حتی  بنیانگذار جمهوری اسلامی نیز در موارد مختلف ، و از جمله در مسأله‌ی پذیرش  قطعنامه‌ی آتش بس و عدم توفیق کامل در دفاع ٨ ساله ، از ملت ایران عذر  خواهی کرد. رویکرد حکومت به ترور مخالفان سیاسی ، ناشی از عادت حاکمان به این روش ( ترور ) برای حل مشکلات انسانی فرا روی حکومت بوده است. وقتی برای پرهیز از  حساسیت مجامع بین المللی حقوق بشر ، دستگاه قضائی بجای محاکمه و اجرای حکم  از طریق قانونی ، به ترور افراد شرور و باجگیر در مناطق جنوبی تهران پرداخت و شما در برترین منصب حکومتی ، مانع از این پدیده‌ی شوم نشدید ، باید  امکان تسری این روش به سایر موارد را نیز در نظر می‌آوردید. سکوت و رضای شما به این اقدامات ، تا آنجا پیش رفت که مباشر اصلی قتل‌‌های  زنجیره‌ای سال ٧٧ ( کاظمی ) آن را دلیلی بر رضایت شما نسبت به قتل‌‌های  زنجیره‌ای دانسته بود و به هیئت مشترک شما و رئیس جمهوری گفت ؛ « ما در  موارد مشابهی به آقای خامنه‌ای گفتیم که از ترور استفاده کرده‌ایم و ایشان  لبخند زد و در مورد دیگری سکوت کرد ». گرچه شما در برابر گزارش هیئت یاد  شده ، گفتید: « این‌‌ها دلیل نمی‌شود » ، ولی آیا نسبت به اتهامات دیگران  نیز از همین منطق استفاده می‌کنید یا در ایراد اتهام به مخالفان خود ، از  نظر شما اینگونه موارد « دلیل می‌شود »؟!! ث ) در مورد متهم شدن روزنامه‌‌های اصلاح‌طلب از طرف شما به عنوان « پایگاه دشمن » که بدون ارائه‌ی دلیل در سال ٧٩ تحقق یافت و توقیف موقت تعداد  کثیری از نشریات ، مبتنی بر اظهار نظر شما ( که برخی از آن‌‌ها هنوز هم در  توقیف موقت بسر می‌برند ) ، باید به اطلاع برسانم که جز « اقاریر آقای  سیامک پورزند » هیچ دلیل دیگری برای ادعای شما در مجموعه‌ی دستگاه قضائی و  اطلاعاتی کشور پیدا نشده است. آیا رهبری نظام حق دارد که بدون دلیل معتبر و به صرف حدس و گمان ، کارکنان  نشریات را به انواع اتهامات متهم کرده و سال‌‌ها از درآمد مشروع خویش محروم کند و در نهایت نیز « دلیلی از نوع اعترافات پورزند ، در خلوت بازداشتگاه » را که نه اعتبار شرعی دارد و نه اعتبار قانونی ، به عنوان مستند خویش به  ملت ایران عرضه کند؟!! ( این اعترافات، تداعی می‌کند اعترافات تحت شکنجه‌ی  خانم سعید امامی و همکاران او یا اعترافات وبلاگ نویسان را که برای قوه‌ی  قضائیه‌ی شما نیز قابل قبول نبوده است ). وقتی مقام رهبری که باید استحکام منطق و وقار رفتاری او به دیگران آرامش  دهد ، و تشویش اذهان را برطرف کند ، برعکس رفتار کند و خود بدون سند و مدرک به تهمت زدن بپردازد و اذهان را مشوش کند و آرامش شغل و زندگی شهروندان را برهم زند ، چه اتفاقی جز آنچه امروز در ایران و در اتباط با جایگاه رهبری  افتاده است را می‌توان انتظار داشت.جناب آقای خامنه‌ای ، آیا جری شدن  بیگانگان را ناشی از تضعیف جایگاه رهبری ( که ناشی از عملکرد شخص شماست ) و سایر مسئولیت‌‌های قانونی نمی‌دانید؟ ج ) در انتخابات مجلس چهارم و پنجم و ریاست جمهوری آقای‌ هاشمی در دو دوره ، بی‌توجهی به قانون و رد صلاحیت‌‌های مکرر و غیر قانونی ، چه اثری جز  روگردانی بیشتر مردم از انقلاب را درپی داشت. مگر این روند خسارت‌بار را  مکررا نیازموده‌اید که هنوز هم بر تکرار آن ابرام می‌ورزید؟ چ ) در انتخاب آقای خاتمی به ریاست جمهوری ، ابتدائا دریافتید که « ملت  راهی دگر برگزیده است ». کاش این فرصت را مغتنم شمرده و لااقل به آقای  خاتمی اعتماد می‌کردید و راه خدمتگزاری را برایش باز می‌کردید و به بحران  آفرینان هشدار داده و یا آنان را از قدرت برکنار می‌کردید تا این « فرصت  طلایی جمهوری اسلامی برای بقاء » را این گونه راحت از دست نمی‌دادید. دوم خرداد ٧٦ تمامی بیگانگان را مات کرد و آنان را وادار به تأمل و تدبیر  کرد. تدبیری که اگر می‌خواست به « شکست جمهوری اسلامی » بیانجامد ، هیچ  روشی جز « بحران آفرینی‌‌های مکرر و نا کارامد جلوه دادن اصلاحات درونی  نظام » و رساندن مردم به گزینه‌‌های ؛ « ١. تغییر ساختارهای بنیادی نظام از طریق تغییر قانون اساسی ٢. تغییر نظام جمهوری اسلامی از طریق رفراندوم » را درپیش نمی‌گرفت. کاری که شما و همراهان و همفکرانتان به آن مشغول شدید و حقیقتا در این کار ( مأیوس کردن اکثریت مردم از اصلاح درونی نظام ) موفق  بوده‌اید. بستن دست و پای دو دولت آقای خاتمی و بستن دست و پای مجلس ششم با فعال‌تر  کردن شورای نگهبان ، مجمع تشخیص مصلحت نظام و قوه‌ی قضائیه و ایجاد  نهاد‌‌های موازی اطلاعاتی که با هدایت و تأیید شما انجام گرفته است ، تنها  بهره‌ای که رساند این بود که ؛ « در این کشور تنها یک نفر حکومت می‌کند و  اگر او نخواهد ، نه رئیس جمهور و نه دولت و نه مجلس شورا ( دو قوه‌ی اصلی و انتخابی نظام ) هیچ اقدام مثبتی نمی‌توانند انجام دهند ». شاید در نگاه اول ، این پیام سترگ ، برای شخص شما شیرین و دوست داشتنی جلوه کند ، ولی ملت ایران همیشه مثل حاکمانش نمی‌اندیشد. این پیام حاوی « بی‌خاصیت بودن قوای مقننه و مجریه در نظام جمهوری اسلامی » نیز بوده است. پیامی که شهد پیش گفته را درکام صاحبان قدرت به زهری کشنده تبدیل می‌کند و  یاد آور « جام زهر »‌ی دیگر می‌شود. ح ) در انتخابات مجلس خبرگان رهبری در سال ٧٧ با تمام وجود به صحنه آمدید و لشکر شکست خورده‌ی جناح راست را سازمان دهی کردید تا تمامی مخالفان  سیاست‌‌های شما ( جز ١٠ تا ١٢ ) نفر را رد صلاحیت کنند تا نظارت مؤثر بر  عملکرد ، استیضاح یا عزل رهبری در مجلس خبرگان ناممکن گردد. اظهار نظر‌‌های مکرر و دفاع بی‌پایان شما از اقدامات غیر قانونی شورای نگهبان ، از چشم  بیدار ملت دور نمانده است. خ ) وقایع ١٨ تیرماه ٧٨ و لرزه‌ای که بر ارکان قدرت نشاند ، می‌توانست به  تصحیح برخی روش‌‌ها بیانجامد ولی اقتدارگرایانی که مورد عنایت شما قرار  دارند ، با جمع آوری نیروهای خاص ، راه سرکوب و ارعاب را در پیش گرفتند و  شما به آن رضایت دادید. مجرمان وقایع فجیع کوی دانشگاه آزادانه به راه خود  رفتند و وکیل دانشجویان مضروب و مجروح ، راهی زندان شد. اعتماد مردم به  رهبری که در خصوص جنایات کوی گریه می‌کند و از مجازات مجرمان سخن می‌گوید و آخر الأمر در دستگاه قضائی تحت امر او تنها یک سرباز وطیفه به جرم « دزدیدن ماشین ریش تراشی » محکوم می‌شود ، تا چه اندازه سلب می‌شود و تا چه  حدی باقی می‌ماند؟ خود به آن پاسخ دهید. از طرفی ، دانشجویانی وجود دارند  که از آن روز تاکنون در زندان بسر می‌برند.این وقایع در دانشگاه تبریز نیز  تکرار شده بود و باز هم افرادی که مورد تعدی وتجاوز قرار گرفته بودند ، تحت تعقیب قضائی قرار گرفتند. د ) زندانی کردن عبدالله نوری و سایر روزنامه‌نگاران زندانی همچون  عمادالدین باقی و اکبر گنجی و بسیاری از فعالان سیاسی ملی و مذهبی و  روحانیان مخالف سیاست‌‌ها ( که از دیگر افراد فعلا گرفتار زندان به آقایان ؛ ناصر زر افشان ، رضا علیجانی ، هدی صابر ، تقی رحمانی و عباس عبدی نیز  اشاره می‌کنم ) روند بی‌اعتمادی به نهادهای مورد حمایت شما را به نهاد حامی آنان ( نهاد رهبری ) تسری داده است. کمتر کسی است که از مخالفت‌‌های شما با عفو مشروط آقای عبدالله نوری مطلع  نباشد و یا از دفاع بی‌چون و چرای شما از دادگاه ویژه‌ی روحانیت بی‌خبر  باشد. ذ ) انتخابات مجلس ششم و وقایع نفس‌گیر پس از آن ، تا جایی که سخن از کودتا به میان آمد و کمیته‌ی بحران تشکیل شد و بسیاری از دلسوزان ملک و ملت را  از اصلاح نظام از طرق قانونی و مسالمت آمیز مأیوس کرد ، نیز نمونه‌ای از  اتفاقات دوران مدیریت عالی شما بر کشور است. نتیجه‌ی ملموس آن ابطال  بی‌دلیل و غیر قانونی ٧٥٠ هزار رأی مردم تهران و نشاندن آقای حداد عادل بر  کرسی آقای علیرضا رجایی بود. گویی گرفتن حقوق ماهیانه‌ی دیگری ونشستن بر  جایگاهی که حق دیگری است ، نه عنوان « غصب » را دارد و نه « لقمه‌ی حرام » را تداعی می‌کند!!این همه ، در مرآی و منظر رهبری نظام انجام گرفت و جز  تأیید و تشکر شما از شورای نگهبان و تهدید و تحقیر مخالفان ، نتیجه‌ای در  بر نداشت. ر ) ترور حجاریان و اقدام نامناسب دستگاه قضائی در نحوه‌ی پی‌گیری این  فاجعه و رفتار تحقیر آمیز متهمان یا مجرمان با پدیده‌ی ترور در متن دادگاه ، جز سکوت و تأیید رهبری را درپی نداشت. ز ) اقدامات دستگاه قضایی و ضابطان آن در مورد بازداشت و شکنجه‌ی شهرداران  مناطق تهران و محاکمه و زندانی کردن آقای کرباسچی ، اعتبار این دستگاه تحت  امر شما را از بین برد. شما از تعقیب آقای تیمسار نقدی و عوامل آن فاجعه  حمایت نکردید و هرگز آنان مجازات نشدند.این در حالی بود که دستگاه قضائی  مکررا ( قبل و بعد از این فاجعه ) مورد تأیید شما نیز قرار گرفت. ژ ) اقدام فاجعه بار دستگاه قضائی در مورد محاکمه و محکوم کردن آقای دکتر  آقاجری به اعدام ، آنهم با جوسازی و اتهام اهانت به مقدسات ، حیثیت سیاسی ، علمی و حقوقی نظام را بکلی مخدوش کرد و دو سال تمام ، بسیاری از نهادهای  علمی و سیاسی غیر دولتی و دولتی بین المللی را علیه نظام جمهوری اسلامی به  تحرک واداشت و افکار عمومی داخل و خارج ، خصوصا دانشگاهیان را به شدت نسبت  به حاکمان ایران بدبین کرد و در تمام این مدت ، هیچ اقدام فوری و مؤثری از  جانب شما انجام نگرفت. می‌خواهم بدانم که ؛ « اگر سخنان آقای آقاجری اهانت به مقدسات بود ( که  نبود ) آیا اقدام بازجویان خانم سعید امامی که با شکنجه و تهدید ، زن  مسلمانی را وادار به اعتراف دروغ در مورد “شنیع‌ترین اهانت به قرآن” می‌کردند ، مصداق اهانت به قرآن و مقدسات نبود و نباید به این جرم محاکمه  می‌شدند؟!! ». آیا با توجه به اینکه نوار آن شکنجه‌‌ها به شما داده شد و از متن آن اطلاع یافتید ، هیچ اقدامی برای توبیخ یا مجازات این اهانت کنندگان حقیقی و واقعی انجام دادید؟ چرا آن افراد هنوز مورد توجه و عنایت شما و  دوستان شما هستند؟!! س ) فاجعه‌ی قتل زهرا کاظمی که نقش مجرمانه‌ی قاضی مرتضوی در آن ( که شما  در خصوص اقداماتش بر علیه مطبوعات ، شدیدا و مکررا از وی حمایت کرده بودید و با نظر مساعد شما ، ارتقاء یافته و دادستان تهران شده است ) تا آنجا آشکار است که منسوبین شما به آن اعتراف کرده‌‌اند ، و اقدامات خلاف شرع  دستگاههای رسمی ، پس از آن ، نسبت به عدم ارسال جسد به کانادا ( برخلاف نظر پسر و مادر مقتوله ) و تدارک دیدن اقدامات شدید بین‌المللی در محکومیت  ایران از نظر نقض حقوق بشر ( که کاملا صحت دارد ) چیزی جز رسوایی و اضمحلال اخلاقی و سیاسی حاکمان ایران را تداعی نمی‌کند. بر فرض که آن بانوی محترم ، تخلف کرده یا جرمی مرتکب شده بود ، آیا از نظر حکومت شما مستحق قتل بود؟ اگر جناب عالی با این اقدامات موافق نبودید ، باید با پی گیری شدید نسبت به آن واکنش نشان می‌دادید و مجرمان را شدیدا تنبیه می‌کردید. ولی گویا کشتن  مظلومانه‌ی یک زن مسلمان ایرانی بی‌پناه در خلوت بازداشتگاه ، از نظر شما  ارزشی کمتر از تعرض به یک زن یهودی تحت حمایت حکومت اسلامی و سرقت زینت و  زیور او دارد که علی (ع) می‌فرماید: « اگر آدمی از غم این واقعه ( سرقت ) بمیرد ، سزاوار است » و شما از دادن یک پیام تسلیت ( برای قتل حکومتی ) و  اظهار تأسف ، خودداری کردید !! اگر تصور عمومی این باشد که ؛ « شما از این  مجرمان حمایت می‌کنید » نباید کسی جز خود را ملامت کنید. چرا که گفتار و  کردار شما ، بیانگر حمایت از آنان است. ش ) جناب آقای خامنه‌ای ، اختصاص بودجه‌‌های کلان دولتی برای سفرهای  جنابعالی و همراهان در داخل کشور که تنها در سال ٨٠ ، بالغ بر ٣٧ میلیارد  تومان بوده است ، تحمیل هزینه‌ای هنگفت به بودجه‌ی عمومی است. جناب عالی که در زندگی شخصی ، فردی اهل مراعات و زهد نسبی هستید ، آیا در خصوص این مبلغ درشت ( و سایر مبالغ هنگفتی که مسرفانه در دستگاه رهبری و نهادهای وابسته  هزینه می‌شود ) هیچ مسئولیت شرعی و ملی احساس نمی‌کنید؟ آیا بنیانگذار  جمهوری اسلامی که به چنین سفرهایی اقدام نمی‌کرد ، توفیق کمتری از شما در  امر رهبری کشور داشت؟ آیا بهتر نیست که این سفرها به صورت ناشناس و بدون  اطلاع قبلی و برای کشف کمبود‌‌ها و خدمات و درک تصور حقیقی ملت از حاکمیت ، تحقق یابد؟ ص ) سلب حقوق بسیاری از فرهیختگان ملت در مسأله‌ی رد صلاحیت‌‌ها از طریق  شورای نگهبان منصوب شما و دفاع‌‌های مکرر و صریح شما از این رفتار غیر  قانونی و تعرض به حقوق ملت ، علیرغم امضای قرارداد اجتماعی و میثاق ملی « قانون اساسی » از سوی شما در دو یا سه نوبت ، برگی سیاه در کارنامه‌ی این  دو دهه‌ی حکومت است. دورانی که ٨ سال آن با ریاست جمهوری شما و سیاست گذاری سران سه قوه همراه بود و ١٦ سال آن با رهبری و ولایت مطلقه‌ی شما. جالب است که خود اعتراف کرده‌اید که پس از این دوره‌ی مدیریت عالی شما بر  کشور ، مشکل اصلی مردم سه چیز است ؛ « فقر و فساد و تبعیض ». البته از  اصلاح‌طلبان توقع داشتید که در زمانی اندک و بدون ابزار لازم برای  تصمیم‌گیری و اعمال برنامه‌‌های علمی ، این سه آفت رشد یافته را از دامان  کشور و زندگی ملت ، پاک کنند !! ض ) حساسیت فوق‌العاده‌ی شخص رهبری نسبت به عناوین بکار رفته در مطبوعات و  بیانات افراد که آیا از عناوینی چون « رهبر معظم » بهره می‌گیرند یا خیر؟  آیا « تیتر اول را به رهبری اختصاص می‌دهند یا خیر؟ » و… که پس از چندی به  سایر اعضای بیت رهبری نیز سرایت کرده است ، و تعیین ملاک « موافق و مخالف  نظام » در بهره گیری یا عدم بهره گیری از این عناوین و سپس رویکرد برخورد و حذف مخالفان ، امروز نیز ادامه دارد.
پخش مکرر مراسم دست بوسی‌‌ها و مدیحه سرایی‌‌ها در مورد رهبری ، از صدا و سیما را با واکنش منفی آیة‌‌الله خمینی در مراسم حسینیه‌ی جماران و تعاریف آقای فخرالدین حجازی ، مقایسه کنید تا معلوم گردد که کدام روش ناپسند ،  جمهوری اسلامی را تا این حد در معرض سقوط قرار داده است و مقصران اصلی این  معرکه‌ی خسارت بار ، چه افرادی هستند؟ و….. گر بگویم جمله‌ی آمار را // مثنوی هفتاد من کاغذ شود. ٤- در زمینه‌ی سیاست خارجی ، تصورات نادرست بزرگان جمهوری اسلامی از  توانایی‌‌های خود و رقیبان اصلی منطقه‌ای و جهانی و برخی اظهارات شتاب زده ، منجر به بی‌اعتمادی منطقه‌ای و بین المللی گردید و تلاش برای سرنگونی نظام در قالب آشوب‌‌های قومی ، درگیری‌‌های امنیتی ، جنگ ٨ ساله‌ی عراق علیه  ایران ، تحریم‌‌های بین المللی ، قطع ارتباط دیپلماتیک با برخی کشورها ،  اقدامات تلافی جویانه‌ی امریکا بعد از اشغال سفارت امریکا در تهران ( که  برخلاف قوانین پذیرفته شده‌ی بین المللی بود ) خود را نشان داد. از طرفی نیز جمهوری اسلامی با تلاش و اقدام برای ترور مخالفان سر شناس خود  در خارج از کشور ، یاری رساندن به برخی گروه‌‌های پیکارجو‌ی مسلمان در  جوامع مختلف ، با عنوان « نهضت‌‌های آزادیبخش » و اتهامات جدی و همراه با  برخی قرائن مبنی بر دخالت ایران در بعضی اقدامات تروریستی از قبیل « رستوران میکونوس » و… و دخالت در اوضاع داخلی افغانستان و لبنان و ارسال  سلاح همراه کاروان‌‌های حج به عربستان سعودی ، عملا چهره‌ای مهاجم از خود  به حکومت‌‌های منطقه و جهانیان نشان می‌داد. این رویکرد‌‌ها ، عملا به تشنج در روابط بین‌المللی و سیاست خارجی کشور  می‌انجامید و خسارت‌‌های جبران ناپذیر مادی و معنوی را برای کشور درپی  داشت. در رویکرد آقای خاتمی از مقوله‌ای به عنوان « تشنج زدایی از سیاست خارجی » سخن به میان آمد که اقدامات اولیه‌ی عملی ایشان با واکنش مثبت جهانیان و  بخصوص حکومت‌‌های منطقه رو برو شد. نتایج پربار اقتصادی و سیاسی این روش تا آنجا بود که اکنون در مقام نظر ، رویکرد اصلاح طلبانه‌ی ایشان به اصلی  تغییر ناپذیر در سیاست خارجی تبدیل شده است. ٥- اکنون آن بذرهای کاشته شده در سیاست داخلی و خارجی جمهوری اسلامی در طول ٢٥ سال گذشته به بار نشسته است.رقیبان خارجی ، در منطقه‌ی خاورمیانه و در  سطح بین‌المللی ، پشتوانه‌ی مردمی جمهوری اسلامی را به عنوان مانعی بزرگ  برای زیاده خواهی‌‌های خویش ، به یاری عملکردهای نادرست حاکمیت ، از سر راه خود برداشته‌‌اند و از تفرقه ی‌ای که بین ملت و حاکمیت پدید آمده ، به نفع سیاست‌‌های خویش بهره می‌برند. دیر زمانی است که در مذاکرات رویا رو با اروپا ، حکومت ایران در موضع ضعف  قرار دارد و مجبور به دادن امتیاز شده است و هرروزه عقب‌نشینی می‌کند ولی  باز هم شما این حقیقت را به ملت نمی‌گویید و همچنان در تبلیغات داخلی ، به  تهدید و تحقیر لفظی رقیبان بین المللی می‌پردازید تا کسی از شکست  سیاست‌‌های غیر علمی شما در سیاست خارجی باخبر نشود و بتوانید به روش گذشته بر ملت حکومت کنید. این موضع ضعف ، خود را در بسیاری موارد و از جمله  اختلافات منطقه‌ای در مورد جزایر سه گانه در جنوب و سهم ایران از دریای خزر نیز نشان داده است. در مذاکرات مربوط به نیروگاه اتمی بوشهر نیز ، بارها و بر خلاف موازین حقوقی ، مجبور به تجدید نظر در قرار داد با روسیه شده اید. ٦- از همه مهمتر این است که ، موجودیت حکومت با خطر مواجه شده است. در تمام ٢٥ سال گذشته ، ایران تا این حد در موضع ضعف نبوده است که حکومت امریکا با صراحت از « تغییر حکومت در ایران » دم بزند. آیا نقش خود را در پدید آمدن  این وضعیت کم‌تر از دیگران می‌دانید؟ آیا در نیمه‌ی دوم سال ٧٦ نیز چنین  جسارتی در موضع‌گیری دولت مردان آمریکایی وجود داشت؟ از خود بپرسید که فاصله‌ی بین « پذیرش خطا در مورد رفتارهای گذشته و بخصوص  در مورد کودتای ٢٨ مرداد ، توسط وزیر خارجه‌ی امریکا در دولت کلینتون ، تا  تصریح به لزوم تغییر حاکمیت در ایران در دولت بوش را چگونه و با چه  سرمایه‌ی عملی طی کرده اید؟ ». چه اتفاقی در این میان افتاده است که این  تغییر رفتار را شاهدیم؟ لحن نیروهای سیاسی نیز تندتر شده و برخی از آنان در درون کشور ، سخن از  ضرورت رفراندوم در مورد نظام به میان آورده‌‌اند و یا از لزوم تغییر ساختار قدرت در قانون اساسی سخن می‌گویند و ظاهرا خطر این پیشنهاد‌‌ها را به جان  خریده‌‌اند. البته عدد آنان نیز چندان کم نیست که زندان‌‌های جمهوری اسلامی توان پذیرایی از ایشان را داشته باشند. پیشرفت مطالبات سیاسی را می‌توان  در تبلیغات نامزدهای ریاست جمهوری نزدیک به خودتان نیز مشاهده کنید. حتی  یکی از کاندیداهای راست گرای ریاست جمهوری ، از ضرورت انطباق ولایت فقیه با تسلط احزاب و لزوم ایجاد فرصت و امکان برای اجرای برنامه‌‌های حزبی سخن  گفته است.
جناب آقای خامنه‌ای ، اگر با اصرار غیر اصولی برخی از یاران شما ، تلاقی احتمالی خاتمی و کلینتون در سازمان ملل ، که فرصتی طبیعی برای آغاز رفع  تنش بین ایران و امریکا بود را با رفتاری تحمیلی و غیر اخلاقی تعویض  نمی‌کردند ، امروز همان دوستان شما مجبور نبودند که از حضور احتمالی امریکا در مذاکرات هسته‌ای ذوق زده شوند و در مقابل با استنکاف امریکا مواجه شوند ، یا در مراسم تشییع و تدفین پاپ ، علیرغم تلاش ژاک شیراک برای تلاقی بوش و خاتمی ، با بی‌اعتنایی طرف آمریکایی مواجه شوند. ٧- اکنون نیز « کوره راهی برای ماندن جمهوری اسلامی » باقی مانده است که شما را به پیمودن آن دعوت می‌کنم. من متکی بر منطق « گرچه دانی که نشنوند ، بگوی // هرچه دانی زخیر خواهی و  پند… » و بدون نیت توهین و اسائه‌ی ادب ، تصور خود و برخی همفکران خود را  از روشی معقول برای ماندن جمهوری اسلامی ّ به اطلاع می‌رسانم ، گرچه امیدی  به توجه شما ندارم. بنا بر این طرح ، لازم است که رهبری ، اقدامات زیر را  شخصا انجام دهند ؛ الف ) اعلام عفو عمومی در مورد تمامی سوابق سیاسی و امنیتی ایرانیان داخل و خارج و آزادی تمامی زندانیان سیاسی و مطبوعاتی و اینترنتی و تضمین امنیت  آنان که درخارج از کشور هستند برای بازگشت به ایران. ب ) جدا کردن اعتبار و موجودیت نظام از اعتبار افرادی چون اعضای شورای  نگهبان و مسئولان متخلّف یا ناتوان قوه‌ی قضائیه و برخی اعضای مجمع تشخیص  مصلحت نظام در اسرع وقت و اختصاص عادلانه‌ی عضویت شورای نگهبان به  گرایش‌‌های مختلف علمی و سیاسی ( به نحوی که گرایش‌‌های مختلف فقه سنتی و  پویا و نیروهای علمی و حقوقدانان برجسته‌ی نزدیک به اصلاح‌طلبان و  محافظه‌کاران که خود از آن‌‌ها به « دو بال نظام » تعبیر کردید لااقل با  عدد مساوی در آن حضور داشته باشند ) و سپردن قوه‌ی قضائیه به افرادی غیر  وابسته به گرایش‌‌های سیاسی یا با اشتهار به اعتدال در گفتار و کردار ،  می‌تواند بخشی از اعتماد از دست رفته‌ی مردم به حاکمیت را بازگرداند. بدیهی است که تداوم رویکرد پیشنهادی و تلاش علمی و عادلانه‌ی افراد جدید ،  می‌تواند اعتماد عمومی را برگرداند. پ ) اعلام کتبی تضمین اجرای برنامه‌‌های رئیس جمهور منتخب. البته ، باید  نامزد‌‌های ریاست جمهوری نیز برنامه‌‌های خود را به صورت شفاف و عملی ارائه کنند. آنان باید مجاز باشند که حتی نسبت به تغییرات در قانون اساسی ، طرح  مشخص خود را به مردم ارائه دهند و در صورت انتخاب به ریاست جمهوری ، تعهد  کتبی رهبری مبتنی بر پذیرش آن طرح بوده و در گزینش شورای بازنگری قانون  اساسی ، اکثریت افراد آن شورا از حقوق دانان با سابقه‌ی کشور و موافق با  نظر ریاست جمهوری انتخاب شوند. ت ) گرچه مسأله‌ی رد صلاحیت‌‌ها با همان روش غیر منطقی و غیر قانونی گذشته  سپری شد ولی برای تأمین بخشی از اعتبار ازدست رفته ، با دعوت رسمی از  نهادهای بین المللی ، نظارت ناظرانی از سازمان ملل و سازمان کنفرانس اسلامی بر انتخابات پذیرفته شود. گمان نمی‌کنم که جناب عالی ، تردیدی در علاقه‌ی مردم ایران به نظام جمهوری  اسلامی داشته باشید. اگر در این باور خود که بارها اعلام کرده‌اید ، راسخ  هستید و در آن هیچ خللی نمی‌بینید ، مطمئن باشید که این اقدام پیشنهادی ،  کشورهای بیگانه را خلع سلاح خواهد کرد و کشور را از خطر تکرار اوضاع عراق و افغانستان و صربستان ایمن می‌گرداند. البته ممکن است به محدودیت اقتدار  رهبری در قانون اساسی بیانجامد که در صورت گرایش اکثریت مردم ، چاره‌ای جز  پذیرش آن نخواهید داشت. در هر صورت ، گمان نمی‌کنم که در دیدگاه شما ،  ماندن نظام جمهوری اسلامی و بقای عزتمندانه و محدود به قانونی اصلاح شده  برای رهبری ، بدتر از سناریوی جایگزین آن ، یعنی حذف نظام جمهوری اسلامی و  سرنوشتی مشابه میلوشوویچ ،ملاعمر و صدام حسین برای رهبری باشد. روی دیگر این سکه ، بی‌اعتنایی به این تنها راه باقی مانده و رفتن به سوی  انتخاباتی همچون انتخابات مجلس هفتم است که نهایتا و پس از عدم حضور حد اقل نیمی از صاحبان حق رأی ، با عدم پذیرش نتایج آن در داخل و خارج کشور مواجه می‌شوید و راه نفوذ بیگانگان و رفتن به طرف برخورد نظامی با ایران و حذف  حاکمیت باز می‌شود که با خون ریزی و سلسله‌ای از اقدامات تروریستی پس از  سقوط حکومت همراه خواهد بود. گزینه‌ای که هر فرد دوستدار ملک و آئین ، از  انتخاب آن باید پرهیز کند و هستی ملت محروم ایران را به آتش خشم و خشونت  بیگانگان و قدرت طلبان داخلی نسوزاند.
 
از خدای بزرگ می‌خواهم که همه‌ی ما را به آنچه صلاح همه‌ی آحاد ملت  ایران است ، راهنمایی کند و رحمت خویش را بر این کشور و ملت گسترش دهد. برای شما توفیق جلب رضایت خدا و خلق را آرزو می‌کنم و از شما می‌خواهم که  این مطالب را از منظر یک انسان دلسوز ارزیابی کنید ، شاید تأثیری مثبت  داشته باشد ( لعل‌‌الله یحدث بعد ذلک امرا).
احمدقابل

منبع:پژواک ایران


فهرست مطالب کورش کبیر در سایت پژواک ایران 

*آقای خامنه ای وادعای مبارزه با آمریکا، دروغ چرا تا قبر آ آ آ ؟‎  [2018 Jan] 
*سردار سلیمانی از مردم ایران شرم کنید‎  [2018 Jan] 
* ملاحظاتی پیرامون جنگ احتمالی ایران و آمریکا  [2018 Jan] 
*مردم ایران بهوش باشید رهبر خود رییس دزدان سرمایه های ملی است  [2018 Jan] 
*بودجه 97 چگونه مفتخورها را بعد از50 سال لو داد !  [2017 Dec] 
*آقای تاج زاده شرم کنید (بخش اول)  [2017 Dec] 
*قانون انتشارودسترسی آزاد به اطلاعات، رکن چهارم دموکراسی و حکم اعدام علی غزالی خبرنگارومدیرسایت آینده نیوز‎  [2017 Sep] 
*چراباید صادق لاریجانی ازریاست قوه قضاییه عزل ومحاکمه شود؟‎  [2017 Aug] 
*مستند نامستند خط مقدم (به یاد حسن تهرانی مقدم فرمانده یکان موشکی سپاه پاسداران)  [2017 Aug] 
*چمران تا دقیقه ۹۰ هم دروغ می گوید‎  [2017 Aug] 
*آیا تحریم های جدید ایران غیرقانونی ومخالف توافق برجام است؟‎  [2017 Jul] 
*50 میلیارددلار درآمد ایرانسل به کام سپاه ورهبری ازمحل ژن و واژن برترخانواده دکترعارف‎   [2017 Jul] 
*آیا جنتی درارتکاب نسل کشی های سیاسی تنها بوده است؟  [2017 Jul] 
*دلایل مخالفت خامنه ای با قرارداد توتال فرانسه   [2017 Jul] 
*نقش خامنه ای وسپاه پاسداران دروضع تحریم های جدید وجامع آمریکا‎  [2017 Jun] 
*جنگ جدید ومسئولیت نخبگان ایرانی  [2017 Jun] 
*آقای خامنه ای خر خودتی  [2017 Mar] 
*راست ودروغ های جدید حسین موسویان  [2017 Feb] 
*آقای سازگارا، انقلاب ۵۷ ملی بود تا مذهبی  [2017 Feb] 
*خامنه ای، ترامپ وافشای چهره واقعی آمریکا‎  [2017 Feb] 
*آزمایشات موشکی سپاه پاسداران وخسارات تبدیل ایران به کره شمالی دوم  [2017 Feb] 
*سردارجعفری، دروغ که خناق نیست؟! بخش دوم  [2017 Feb] 
*سردارجعفری، دروغ که خناق نیست؟!   [2017 Jan] 
*اعترافات مهم وزیراموراقتصادی ودارایی قبل از استعفاء‎  [2017 Jan] 
*فدرالیزم وایران سرزمین ناشناخته‎  [2017 Jan] 
*حاشیه ای برانتصاب سردار ایرج مسجدی بعنوان سفیرجدید ایران درعراق  [2017 Jan] 
*هاشمی واپوزیسیون   [2017 Jan] 
*وزیری که بجای اعدام طلبکارشده است‎  [2017 Jan] 
*تقلب درانتخابات ریاست جمهوری خرداد 88 به زبان ساده‎  [2016 Dec] 
*یک بام ودوهوای قوه قضاییه دربرخورد با پرونده های خودی وناخودی‎  [2016 Dec] 
*بسیج اصلاح طلبان درمقابل مجاهدین خلق به بهانه دفاع ازضیاء نبوی  [2016 Dec] 
*چرا تمدید ده ساله تحریم های ایران ارتباطی به برجام ندارد  [2016 Dec] 
*راست ودروغ های حسین موسویان -بخش‌های دوم و سوم  [2016 Nov] 
* راست ودروغ های حسین موسویان - بخش اول  [2016 Nov] 
*مهاجرانی پس ازاصلاح طلبان نمکدان سعودی وترکی بن فیصل را هم شکست  [2016 Jul] 
*چرا خامنه ای هنوزازفتنه می ترسد؟  [2016 Jun] 
*سردارقاسمی درخزعبلات خود چه چیزهایی را لوداد‎  [2016 May] 
*چرا پرونده اختلاس دردکل (های) نفتی با چراغ خاموش پیش می رود؟  [2016 Mar] 
*لبنان بزودی به کشورهای تجزیه شده لیبی، سوریه وعراق تبدیل خواهد شد‎  [2016 Feb] 
*قهرمان تراشی دروغین غربی ها برای ایران   [2016 Feb] 
*جنگ آینده ایران چگونه رقم می خورد؟  [2016 Feb] 
*غارت کشورتحت عنوان الگوی اسلامی -ایرانی پیشرفت  [2016 Jan] 
*غارت کشورتحت پوشش الگوی ایرانی -اسلامی پیشرفت  [2016 Jan] 
*حسین موسویان جاسوس رژیم را بهتربشناسیم  [2016 Jan] 
*مهدی شمس زاده متهم ردیف دوم پرونده بابک زنجانی کیست؟ - بخش دوم  [2015 Dec] 
*مهدی شمس‌زاده کیست؟  [2015 Dec] 
*نفوذ و«جاسوسی» چین دردستگاه رهبری ایران- (بخش اول و دوم وسوم)  [2015 Nov] 
*محمودخاوری نه ازسوی دولت کانادا بلکه ازسوی شبکه فسادمالی درایران حفاظت می شود  [2015 Sep] 
*حق‌ الناس یا حق نسناس  [2015 Sep] 
*خامنه ای وگسترش دامنه سرکوب درفضای سایبری  [2015 Sep] 
*چرا با توافق اتمی فعلی ازجنبه استراتژیکی مخالف اما با ادامه مذاکرات آن برای رسیدن به توافقی جامع تر موافق هستم   [2015 Sep] 
*ریزگردهای اتمی  [2015 Mar] 
*افتضاح جدید رژیم، آشکارشدن ردپای قاچاق وترانزیت موادمخدردرعرصه سیاست، انتخابات وانتقال قدرت  [2015 Feb] 
*شورای رهبری یا شورای سلطنت  [2015 Feb] 
*حاشیه ای بربرنامه تلویزیونی «روایت دربار» ، مستندی که دروغ های انقلاب 57 را آشکار میکند   [2015 Feb] 
*افشای بخش دیگری از فساد مالی در ایرانسل  [2015 Feb] 
*تحلیلی ویژه ازحمله اسراییل به حزب الله که به واقعیت پیوست  [2015 Jan] 
*قاچاق 25 میلیارددلاری کالا ونقش «برادران قاچاقچی» در آن  [2015 Jan] 
*حقایقی پیرامون خونین ترین عملیات جنگ ایران وعراق  [2015 Jan] 
*چرا سرداررضاتقی پور(وزیرسابق مخابرات) پیگیرتخریب پاساژ علاالدین است؟  [2015 Jan] 
*داعش وظهورسرداران سپاه قدس  [2015 Jan] 
*چرا با گذشت نزدیک به شش سال ازانتخابات خرداد 88 هنوز «فتنه» و «فتنه‌گران» زنده‌اند  [2014 Dec] 
*اصلاح طلبان حکومتی خطرناکترازمحافظه کاران افراطی  [2014 Dec] 
*حزب ندای ایرانیان، اسب تروای مصباح یزدی دراردوگاه اصلاح طلبان- بخش سوم  [2014 Dec] 
*حزب ندا، اسب تروای مصباح یزدی دراردوگاه اصلاح طلبان- بخش اول و دوم  [2014 Dec] 
*علی لاریجانی، سمبل وقاحت در نظام مقدس جمهوری اسلامی  [2014 Dec] 
*مالبورو درایران همچنان قربانی می گیرد  [2014 Dec] 
*دروغ های راست حسین نتانیاهو  [2014 Nov] 
*حقایقی درباره نیروی موشکی سپاه پاسداران -بخش سوم  [2014 Nov] 
*حقایقی درباره نیروی موشکی سپاه پاسداران -بخش دوم  [2014 Nov] 
*حقایقی درباره نیروی موشکی سپاه پاسداران -بخش اول  [2014 Nov] 
*هزینه مردم ایران درحمایت رژیم ازتروریزم  [2014 Nov] 
*هردم ازاین باغ بری می رسد تازه ترازتازه تری می رسد  [2014 Oct] 
*اسیدپاشی، آخرین راه رسیدن به خدا  [2014 Oct] 
*خامنه ای، فرارمغزها ونفت( بحش اول و دوم)  [2014 Oct] 
*حاج قاسم وجنگ خاورمیانه یا مش قاسم وجنگ کازرون  [2014 Oct] 
*عقب‌نشینی خامنه‌ای در جبهه‌های داخلی و خارجی   [2014 Oct] 
*منگوریسم رهبری این بار در یمن  [2014 Oct] 
*وقتی «بحران ساختگی» تبدیل به «افتضاح واقعی» می شود!  [2014 Oct] 
*اعترافات عجیب فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء  [2014 Oct] 
*سلطه نئوکانیزم اقتصادی درسایه حکومت نظامی روحانیت  [2014 Sep] 
*آیا سقوط هواپیماهای ایران 140 اتفاقی است؟  [2014 Aug] 
*اعترافات شگفت انگیزسردار​نجات درباره انتخابات یا فتنه 88  [2014 Jul] 
*دولت روحانی وهمدستی با باندخامنه ای در چپاول اموال دولت  [2014 Jul] 
*صادق خرازی یا خامنه ای کدام دروغ می گوید؟  [2014 Jul] 
*گام بعدی غرب درمقابل رژیم ایران؟   [2014 Mar] 
*تلاش کودتاگران برای انتساب مسئولیت حصرموسوی وکروبی به روحانی وشمخانی‎  [2014 Feb] 
*چه کسی عملیات انتحاری وسریریدن را به مسلمانان آموخت؟(+18​)  [2014 Jan] 
*ماجرای رابرت لوینسون وبابک زنجانی دوروی یک سکه اند  [2013 Dec] 
*اعدام قاچاقچیان مواد مخدر یا از بین بردن رقبای تجاری  [2013 Dec] 
*گزارش 100 روزه روحانی یا کیفرخواست اقتصادی علیه رهبری – بخش اول‎  [2013 Nov] 
*منشورحقوق شهروندی، جعبه جدیدمارگیر​ی خامنه ای اینباربا طعم روحانی‎  [2013 Nov] 
*ترکمانچای اتمی(پاسخی به درخواست دوستان درموردمذاک​رات جاری ژنو)  [2013 Nov] 
*اعترافات یک وزیرتبهکار​درخصوص واگذاری مخابرات- بخش اول‎  [2013 Nov] 
*رهبری، ایرانسل ومدیرعامل ولایی آن – بخش اول  [2013 Oct] 
*رهبرجعلی، اپوزیسیون جعلی، قهرمان جعلی‎  [2013 Oct] 
*اعترافات خامنه ای و دو گام به سوی نوشیدن جام زهر اتمی‎  [2013 Sep] 
*قتل عام 52 مجاهد وتاثیراستر​اتژیک آن برتحولات منطقه  [2013 Sep] 
*حبیب آرگو  [2013 Mar] 
*سردار یا مهندس، شاطری یا خوشنویس، فرماندهی نیروی قدس یا رییس بازسازی لبنان؟  [2013 Feb] 
*حسین موسویان، کاسه داغترازآش دربرنامه اتمی ایران بخش‌های چهارم تا هفتم  [2012 Dec] 
*حسین موسویان، کاسه داغتر از آش دربرنامه اتمی ایران (بخش‌های اول تا سوم)  [2012 Dec] 
*روزی روزگاری‎  [2012 Dec] 
*احمدی که قابل بود ومحسنی که قابل نبود  [2012 Oct] 
*پیرامون گزارش نیویورک تایمزدربار​ه نیروی قدس   [2012 Oct] 
*کشتگرو نواختن شیپو از سرگشاد آن‎  [2012 Oct] 
*سخنی با شورای ملی مقاومت، رییس جمهوربرگزی​ده آن ومجاهدین‎  [2012 Sep] 
*حاشیه ای براعتراضات ایرانیان درنیویورک‎  [2012 Sep] 
*نیروی قدس سپاه پاسداران وهزینه های جدید آن برای ایران  [2012 Sep] 
*آقای خاتمی شرم کنید!  [2012 Sep] 
*دیلماج های سیاسی ونقش آنها درمبارزات مردم ایران‎  [2012 Sep] 
*آیا اکبرگنجی به سرنوشت حسین درخشان دچارخواهد شد؟  [2012 Sep] 
*آیا اکبرگنجی به سرنوشت حسین درخشان دچارخواهدش​د؟- بخش دوم‎  [2012 Sep] 
*زنگهای جنگ برای که به صدادرمی آید؟‎  [2012 Sep] 
*بیست ویک دلیل جامعه جهانی برای حمله نظامی به ایران  [2012 Sep] 
*اکبرگنجی: سرنگونی رژیم یعنی نابودی ایران وایرانیان!​!  [2012 Aug]