PEZHVAKEIRAN.COM آمریکا تحریم‌های تازه‌ای علیه شبکه مالی مرتبط با سپاه پاسداران اعمال کرد
 

آمریکا تحریم‌های تازه‌ای علیه شبکه مالی مرتبط با سپاه پاسداران اعمال کرد

اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (اوفک) روز سه‌شنبه ۶ نهاد، یک فرد حقیقی، و دو نفتکش را تحریم کرد و آن را «نشان دهنده گام دیگری در کارزار هماهنگ برای برهم زدن امور مالی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حمایت آن از گروه‌های تروریستی نیابتی مانند حوثی‌ها» دانست.

این افراد و شخصیت‌های حقیقی و حقوقی و نفتکش‌ها در کشورهای لیبریا، هند، ویتنام، لبنان و کویت مستقر یا ثبت شده‌اند.

بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا می‌گوید آنها در تسهیل حمل و نقل کالا و مبادلات مالی برای نیروی قدس سپاه پاسداران، حوثی‌های یمن و حزب‌الله لبنان مشارکت داشته‌اند.

بیانیه وزارت خزانه ‌داری آمریکا می‌گوید که تحریم‌های روز سه‌شنبه از دسامبر ۲۰۲۳ ششمین دور تحریم‌ها علیه «شبکه تسهیل کننده مالی حوثی‌ها» به نام سعد الجمال به شمار می‌رود.

طبق اطلاعات سایت «مبارزه با افراط‌گرایی» سعد جمال، شهروند یمنی، متولد ۱ ژانویه ۱۹۷۹ است. آمریکا می‌گوید شبکه سعد جمال در ایران مستقر است.

جمهوری اسلامی به رغم حمایت گسترده مالی، تسیلحاتی و اطلاعاتی از گروه‌های مسلح در خاورمیانه و اعزام نیروهای به مناطق مختلف منطقه برای پشتیبانی از این گروه‌ها مدعی است که گروه نیابتی ندارد.

برایان نلسون، معاون وزیر خزانه داری در امور تروریسم و اطلاعات مالی، در بیانیه روز سه شنبه این وزارتخانه گفت خزانه داری آمریکا متعهد است که از ابزارهایی که دارد علیه کسانی که به دنبال تأمین مالی فعالیت‌های غیرقانونی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و گروه های نیابتی بی ثبات کننده آن هستند، استفاده کند.

از جمله اقدامات نسبت داده شده به شبکه سعد جمال استفاده از اسناد جعلی برای حمل کالاهای ایرانی به چین است.

منبع:صدای آمریکا