PEZHVAKEIRAN.COM خامنه‌ای در دیدار با هنیه: تبلیغات حماس بسیار خوب است
 

خامنه‌ای در دیدار با هنیه: تبلیغات حماس بسیار خوب است

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی در دیدار با اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی سازمان افراطی حماس گفت که اقدامات تبلیغاتی حماس در مقایسه با اسرائیل "بسیار خوب" بوده است. هنیه گفت، حمله "طوفان الاقصی" یک نقطه عطف تاریخی بود.

به دنبال تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد مبنی بر آتش‌بس موقت در غزه و آزادی گروگان‌های اسرائیلی، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی سازمان اسلام‌گرا و افراطی حماس روز سه‌شنبه هفتم فروردین (۲۶ مارس) در رأس هیأتی راهی تهران شد.

هیأت هنیه در تهران نخست با حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه جمهوری اسلامی و هیأت اعزامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد. این دو به دنبال جلسه مشترک هیأت‌ها، نشست خبری مشترک برگزار کردند. در پی آن هنیه به دیدار رهبر جمهوری اسلامی رفت.

به گزارش ایسنا، علی خامنه‌ای در این دیدار ضمن "تجلیل از ایستادگی بی‌نظیر نیروهای مقاومت فلسطین و همچنین مردم غزه" گفت که درگیری‌ها موضوع فلسطین را به "مسئله اول جهان تبدیل کرده است".

خامنه‌ای ضمن مهم خواندن جلب حمایت افکار عمومی بین‌المللی و همچنین افکار عمومی جهان اسلام، به‌ویژه دنیای عرب از مردم غزه گفت که "اقدامات تبلیغاتی و رسانه‌ای مقاومت فلسطین تاکنون بسیار خوب" و "جلوتر" از اسرائیل بوده است و "باید در این زمینه بیش از پیش اقدام شود".

هنیه نیز خطاب به خامنه‌ای اطمینان خاطر داد که فلسطینیان نخواهند گذاشت اسرائیل "ذره‌ای به اهداف خود دست یابد".

پیش از این روزنامه آمریکایی وال‌استریت ژورنال، یکشنبه ۲۰ اسفند به نقل از یک مقام مصری و "یک مقام حماس" در گزارشی نوشت که مقامات قطر رهبران حماس را که ساکن آن کشور هستند، "تهدید" کردند که اگر با معامله آزادی گروگان‌های اسرائیلی و آتش‌بس موافقت نکنند، "اخراج خواهند شد".

شمار زیادی از سران حماس، از جمله اسماعیل هنیه، رئیس کنونی و خالد مشعل، رئیس پیشین دفتر سیاسی این گروه در قطر زندگی می‌کنند.

قطر روابط نزدیکی با آمریکا دارد و میزبان ناوگان پنجم دریایی ایالات متحده در خلیج فارس است. این کشور در کنار مصر و آمریکا از میانجی‌گران مذاکراتی است که با هدف دستیابی اسرائیل و حماس به یک توافق جدید در دست اجراست.

هنیه: قطعنامه شورای امنیت نشانگر انزوای اسرائیل است

اسماعیل هنیه در نشست خبری مشترک با حسین امیرعبداللهیان در تهران گفت که قطعنامه شورای امنیت نشان‌دهنده "انزوای بی‌سابقه" اسرائیل است.

این رهبر سیاسی حماس افزود که جمهوری اسلامی "در صف مقدم حمایت از آرمان و ملت فلسطین ایستاده است". او حمله خونین حماس و جهاد اسلامی به اسرائیل در ۷ اکتبر سال گذشته را نقطه عطف یک مرحله تاریخی دانست.

منبع:دویچه‌وله