PEZHVAKEIRAN.COM مدیرعامل بوئینگ در پایان سال جاری از سمت خود کناره‌گیری می‌کند
 

مدیرعامل بوئینگ در پایان سال جاری از سمت خود کناره‌گیری می‌کند

کنسرن هواپیماسازی بوئینگ آمریکا به دلیل یک رشته نقص‌های فنی خطرناک در هواپیماها در بحران عمیقی قرار دارد. حال این کنسرن از کناره‌گیری دیوید کلهون، مدیرعامل و دو مدیر ارشد دیگر خبر داده است.
پس از یک سانحه که نزدیک بود به فاجعه بیانجامد و یک رشته نقص ایمنی در تولید هواپیما، بوئینگ با تغییر در مدیریت این شرکت مواجه است. سازنده هواپیمای آمریکایی روز دوشنبه ۲۵ مارس (۶ فروردین) اعلام کرد که دیوید کلهون تا پایان سال جاری میلادی از مدیریت کمپانی کناره‌گیری می‌کند.
این مدیرعامل ۶۶ ساله اخیراً به دلیل رویکردش با  حادثه  روز ۵ ژانویه تحت فشار قرار گرفته بود. در این روز یک دریچه خروج از بدنه یک هواپیمای مسافربری ۷۳۷مکس۹ تقریباً جدید در حین پرواز از بدنه جدا شد. کلهون به شبکه سی‌ان‌بی‌سی گفت: «تصمیم به کناره‌گیری کاملاً تصمیم خودم بود.» او افزود که به یافتن یک جانشین کمک خواهد کرد.
علاوه بر کلهون، لری کِلنِر، رئیس هیئت مدیره و استن دیل، رئیس بخش هواپیماهای تجاری نیز از سمت خود استعفا می‌دهند. در حالی که کِلنِر دیگر در مجمع عمومی سالانه امسال نامزد انتخابات نخواهد شد، استن دیل پست خود را با قید فوریت به استفانی پوپ واگذار می‌کند. پوپ از ابتدای سال جاری مدیریت امور اداری روزانه بوئینگ را بر عهده گرفته بود. هنگامی که ارتقاء او به این مقام در ماه دسامبر اعلام شد، پیش از آن به عنوان جانشین احتمالی کلهون در راس شرکت در نظر گرفته می‌شد.

منبع:دویچه‌وله