PEZHVAKEIRAN.COM چهار مظنون حمله به کنسرت مسکو به بازداشت موقت فرستاده شدند
 

چهار مظنون حمله به کنسرت مسکو به بازداشت موقت فرستاده شدند

 
 دلیرجان میرزایف، یکی از متهمان اصلی حمله مرگبار به کنسرت مسکو
 
دادگاهی در مسکو شامگاه یکشنبه با صدور حکمی چهار مظنون متهم به اقدامات تروریستی در ارتباط با حمله به سالن کنسرت در حومه پایتخت روسیه را که ۱۳۷ کشته بر جای گذاشت، برای مدت دو ماه به بازداشت موقت فرستاد تا موعد محاکمه آنها فرا برسد.
دادگاه منطقه باسمانی، اسامی این چهار نفر را محمد صابر فیضف، مرادعلی رجب‌علیزاده، فریدون شمس‌الدین و دلیرجان میرزایف، شهروندان تاجیکستان اعلام کرده است.
به گفته این دادگاه، شمس‌الدین، میرزایف و رجب‌علیزاده، سه متهم از میان چهار متهم بازداشت‌شده، به گناه خود اعتراف کرده‌اند.
خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی از این دادگاه نوشته که فیضف نیز مستقیم از بیمارستان به دادگاه آورده شد در حالی که در سراسر محاکمه بر ویلچر نشسته و چشم‌های خود را بسته بود. او زخم‌های زیادی بر سر و صورت داشت و پزشکان همراه وی در دادگاه حضور یافته بودند.
روز عزای عمومی در روسیه همزمان با اعلام افزایش تعداد کشته‌شدگان حمله به کنسرت مسکو
برای متهمان که با سر و صورت خونین و کبود در دادگاه حضور یافته بودند، مترجم روسی آورده شده بود. رجب‌علیزاده که گفته می‌شود ماموران امنیتی روسیه به هنگام دستگیری وی یکی از گوش‌هایش را بریده‌اند، بانداژی دور سر و صورت خود بسته بود. اما تاکنون گزارش‌ها درباره بریده شدن گوش وی تایید رسمی نشده است.
دادستان در این محاکمه بر لزوم محرمانه بودن تحقیقات و تضمین امنیت شرکت‌کنندگان در دادگاه و بستگانشان و نیز انجام غیرعلنی محاکمات تاکید کرده است.
در طول بخشی از این محاکمه که محرمانه نبود، اعلام شد که آدرس محل اقامت میرزایف در نووسیبریسک روسیه ثبت شده و او ۳۲ ساله و متاهل است و چهار فرزند دارد که کوچک‌ترین آنها دوقلوهای ۱۸ ماهه هستند.
یادبود قربانیان در مسکو
بازداشت ۱۱ نفر در ارتباط با حمله مرگبار در مسکو؛ تعداد قربانیان به ۱۳۳ نفر رسید
رجب‌علیزاده نیز گفت که او ۳۰ ساله است و ازدواج کرده و یک فرزند دارد.
این چهار نفر جزو ۱۱ نفری هستند که مقامات روسیه می‌گویند در ارتباط با حمله مسلحانه مرگبار به سالن کنسرت «کروکوس» در نزدیکی مسکو بازداشت شده‌اند، حمله‌ای که ۱۳۷ کشته و ۱۵۴ مجروح بر جای گذاشته است.
پرچم‌های روسیه روز یکشنبه در سرتاسر کشور به حالت نیمه‌افراشته درآمد و شهروندان در بناهای یادبود موقت گل گذاشتند. پخش برنامه‌های سرگرمی و تبلیغاتی نیز در تلویزیون لغو شد.
این حمله بدترین واقعه «تروریستی» دو دههٔ اخیر روسیه محسوب می‌شود و گروه افراطی «حکومت اسلامی» (داعش) مسئولیت آن را بر عهده گرفته است.

منبع:رادیو فردا