PEZHVAKEIRAN.COM انتقال چهار روزنامه‌نگار فردای اقتصاد به «مکانی نامعلوم»
 

انتقال چهار روزنامه‌نگار فردای اقتصاد به «مکانی نامعلوم»

رسانه‌های حقوق بشری گزارش داده‌اند که چهار روزنامه‌نگار «فردای اقتصاد» به مکانی نامعلوم منتقل شده‌اند. همچنین گزارش شده که مهدی افشارنیک، دیگر روزنامه‌نگار بازداشت‌شده، نیز به زندان اوین منتقل شده است.

«کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی» گزارش داده است که مهرداد عسگری، نیکان خبازی، علی تسنیمی و بهزاد بهمن‌‌نژاد روز جمعه ۲۰ بهمن توسط مأموران امنیتی به مکان نامعلومی منتقل شده‌اند.

تصویر مربوط به استودیوی ضبط یکی از برنامه‌های تلویزیونی نشریه «فردای اقتصاد» است
بیشتر در این باره:

پنج نفر از کارکنان «فردای اقتصاد» همچنان در محل کار خود محبوس‌اند

سایت حقوق بشری هرانا نیز روز یک‌شنبه ۲۲ بهمن ضمن اعلام این خبر گفت که علی میرزاخانی، سردبیر این رسانه، که به‌همراه این چهار نفر در محل کارش محبوس بوده، یک روز پیش از انتقال این افراد اجازه خروج از این محل را پیدا کرده است.

فردای اقتصاد خود را «رسانه‌ تصویری روندهای اقتصادی» معرفی می‌کند. خبرنگاران این رسانه از بعدازظهر روز ۱۶ بهمن به تماس‌ها با تلفن همراه خود پاسخ ندادند و اجازه خروج از محل کار خود را نیافتند.

بر اساس گزارش‌ها حبس پنج تن از کارکنان این رسانه و دو تن از مقامات ارشد گروه مالی کیان، که «فردای اقتصاد» از زیر مجموعه‌های آن است، تا سه روز بعد نیز همچنان در ساختمان این رسانه ادامه پیدا کرد.

رادیوفردا پیشتر مطلع شده بود که تمرکز بازجویی از این افراد و بازرسی ساختمان رسانه، مربوط به اتهام بارگذاری یک ویدئو در شبکه‌های اجتماعی، با استفاده از آی‌پی این شرکت بوده است.

تاکنون مشخص نشده دقیقاً کدام ویدئو موضوع بازجویی از این افراد است، اما برخی گزارش‌ها در روزهای اخیر حاکی از آن بوده که این ویدئو به موضوع راه‌های دور زدن تحریم پرداخته است.

در همین حال «فدارسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران» روز یک‌شنبه ۲۲ بهمن به نقل از همسر مهدی افشارنیک اعلام کرده است که این روزنامه‌نگار حوزه اقتصاد پس از بازداشت به زندان اوین منتقل شده و پس از گذشت بیش از ده روز همچنان در وضعیت «بلاتکلیف» به‌‌سر می‌برد.

اعتمادآنلاین پیشتر اعلام کرده بود که آقای افشارنیک احتمالاً روز ۱۱ بهمن بازداشت شده است.

خبرگزاری میزان وابسته به قوه قضائیه ایران در روزهای گذشته بدون اشاره به نام این روزنامه‌نگار نوشته بود که «بازداشت یک خبرنگار سابق اقتصادی و بازرسی ضابط قضایی از محل یک سایت خبری، هیچ ارتباطی با فعالیت خبرنگاری و رسانه‌ای نداشته است.»

منبع:رادیو فردا