PEZHVAKEIRAN.COM درخواست اعاده دادرسی «حکم اعدام» رضا رسایی، از معترضان ۱۴۰۱، رد شد
 

درخواست اعاده دادرسی «حکم اعدام» رضا رسایی، از معترضان ۱۴۰۱، رد شد

مادر رضا رسایی می‌گوید به پرونده پسرش تنها ظرف یک هفته رسیدگی شده و حکم اعدام پسرش بر اساس «علم قاضی» صادر شده است
مادر رضا رسایی می‌گوید به پرونده پسرش تنها ظرف یک هفته رسیدگی شده و حکم اعدام پسرش بر اساس «علم قاضی» صادر شده است
درخواست اعاده دادرسی رضا رسایی،‌ از بازداشت‌شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ که به اعدام محکوم شده است، توسط دیوان عالی کشور رد شد.
گروه حقوقی دادبان و سایت «هرانا» دوشنبه دوم بهمن‌ خبر دادند که شعبه اول دیوان عالی کشور «بدون توجه به تمامی ایرادات و ابهامات موجود در پرونده»، درخواست اعاده دادرسی وکلای آقای رسایی را «فاقد شرایط قانونی» دانسته است.
این گروه حقوقی دادبان به موارد متعددی از ایرادات موجود در پرونده این شهروند، از جمله «استناد به اعترافات اجباری متهمان پرونده علیه یکدیگر»، «نادیده‌انگاری عامدانه شهادت شماری از متهمان به نفع رضا رسایی» و «عدم توجه به نظر کارشناسی پزشکی قانونی»، اشاره کرده است.
یکی از دیده‌بانی‌های زندان اوین
تجمع خانواده‌ها در مقابل زندان اوین برای لغو احکام اعدام ۶ زندانی سیاسی
رضا (غلامرضا) رسایی پارسال در ارتباط با اعتراضات «زن، زندگی، آزادی» بازداشت و مهرماه امسال به اتهام «مباشرت در قتل عمد نادر بیرامی، رئیس اطلاعات سپاه پاسداران شهرستان صحنه»، توسط شعبه دوم دادگاه کیفری یک کرمانشاه به اعدام محکوم شد و این حکم اوایل دی‌ماه در دیوان عالی کشور به تأیید رسید.
سازمان عفو بین‌الملل ۱۴ دی‌ماه درباره اجرای قریب‌الوقوع حکم اعدام آقای رسایی ابراز نگرانی کرد و خواستار توقف اجرای آن شد.
مادر این معترض بازداشت‌شده اخیرا در یک پیام ویدئویی گفته بود که برای فرزندش پرونده ١۵٠٠ صفحه‌‌ای تشکیل شده و این پرونده ظرف یک هفته بررسی و حکم اعدام پسرش بر مبنای «علم قاضی» صادر شده است.
مادر رضا رسایی با تأکید بر «بی‌گناهی» فرزند خود افزوده بود که پرونده او نواقص زیادی دارد و چند نفر دیگر در رابطه با این پرونده مشترک «تحت تعقیب» هستند.
 
 
 

منبع:رادیو فردا