PEZHVAKEIRAN.COM نیروانا تربتی‌نژاد، نوجوان اهل گرگان، به حبس و جزای نقدی محکوم شد
 

نیروانا تربتی‌نژاد، نوجوان اهل گرگان، به حبس و جزای نقدی محکوم شد

جلسه رسیدگی به اتهامات این نوجوان معترض روز ششم دی‌ماه امسال برگزار شد
جلسه رسیدگی به اتهامات این نوجوان معترض روز ششم دی‌ماه امسال برگزار شد

شعبه ۱۰۵ دادگاه کیفری دو گرگان نیروانا تربتی‌نژاد، نوجوان معترض ساکن این شهر، را به ۱۰ ماه حبس و جزای نقدی محکوم کرده است.

خبرگزاری حقوق بشری هرانا روز یکشنبه، ۱۷ دی‌ماه، نوشت خانم تربتی‌نژاد به اتهام «عضویت در دسته یا جمعیت یا شعبه جمعیت‌های مخالف نظام با هدف برهم زدن امنیت کشور» به ده ماه حبس تعزیری و به اتهام «اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر علیه امنیت داخلی» به دو میلیون تومان جزای نقدی محکوم شده است.

نیروانا تربتی‌نژاد روز نوزدهم شهریورماه امسال و در آستانه سالگرد کشته‌شدن مهسا (ژینا) امینی به دست گشت ارشاد جمهوری اسلامی، به دلیل انتشار تصاویری در حمایت از اعتراضات «زن، زندگی،‌ آزادی» بازداشت و در ۱۳ مهرماه به قید وثیقه آزاد شد.

جلسه رسیدگی به اتهامات این نوجوان معترض روز ششم دی‌ماه امسال برگزار شد.

همزمان با سالگرد جان باختن مهسا امینی، موجی از بازداشت‌ها در سراسر ایران به راه افتاد و ده‌ها نفر از مردم عادی و همچنین فعالان و چهره‌ها در شهرهای مختلف به دلایل و اتهام‌های نامعلومی دستگیر شدند.

مقام‌های حکومتی و خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی به صراحت بازداشت‌های انجام شده طی سالگرد مهسا (ژینا) امینی در بسیاری از شهرهای ایران را تأیید کردند اما اتهام بازداشت‌شدگان را «خرابکاری» و دعوت به «اغتشاش» خواندند.

در این میان روزنامه شرق به استناد اظهارات مقام‌های رسمی نوشت که روز شنبه ۲۵ شهریور در سالگرد جان باختن مهسا امینی «دست‌کم ۲۷۰ تن در شهرهای مختلف به غیر از تهران» بازداشت شده‌اند و افزود که اما «آمار و ارقام غیررسمی» حکایت از بازداشت‌های بیشتری دارد.

منبع:رادیو فردا