PEZHVAKEIRAN.COM داود عبداللهی، در زندان قزل‌حصار اعدام شد
 

داود عبداللهی، در زندان قزل‌حصار اعدام شد

 
داود عبداللهی
طبق اطلاعات رسیده به بی‌بی‌سی فارسی، داود عبداللهی، سحرگاه سه‌شنبه ۱۲ دی ۱۴۰۲، در زندان قزل‌حصار اعدام شد.
به گفته یک منبع آگاه داود عبداللهی، زندانی کرد، در روزهای گذشته در اعتراض به اجرای حکم اعدام خود دست به اعتصاب غذا زده بود.
جنازه آقای عبداللهی بعد از اعدام با «اخذ تعهد» از خانواده‌اش مبنی بر «عدم اطلاع‌رسانی» و «سکوت» تحویل داده شده و قرار است امروز بعد از انتقال به شهر مهاباد، به خاک سپرده شود.
آقای عبداللهی از هفته گذشته جهت اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی منتقل شده بود و نگرانی‌ها درباره احتمال اعدام او اقزایش پیدا کرده بود.
پیش‌تر هم، دو هم‌پرونده‌ای آقای عبداللهی به نام‌های قاسم آبسته و ایوب کریمی، به ترتیب در تاریخ‌های یک‌شنبه ۱۴ آبان‌ و چهارشنبه ۸ آذرامسال اعدام شدند.
آقای عبداللهی و شش نفر دیگر به نام‌های ایوب کریمی، انور خضری، کامران شیخه، فرهاد سلیمی، قاسم آبسته، خسرو بشارت در پرونده‌اش مشترک به اتهام «عضویت در القاعده»، «محاربه» و «معاونت در قتل یک روحانی به نام عبدالرحیم تینا»، به اعدام محکوم شده بود.
چند روز پس از اعدام ایوب کریمی، بی‌بی‌سی فارسی به مدارک و نامه‌هایی که هم‌بندی‌های او در میان وسایلش پیدا کرده بودند دست پیدا کرد که نشان می‌داد او و هم‌پرونده‌هایش از جمله داود عبداللهی با شکنجه و آزار در زندان وادار به اعترافات ساختگی و پذیرش اتهامات علیه خود شده بودند.
بر اساس مدارکی که به دست بی‌بی‌سی رسیده است روند دادرسی هر هفت متهم این پرونده با مجموعه‌ای از نقض حقوق و قوانین همراه بوده است.
آنها دست‌کم چهار سال در «بازداشت موقت» نگهداری شدند و در حالی که حکم اعدام آنها یک بار در دیوان عالی کشور به دلیل «فقد اقرار» و دیگر مستندات نقض شده بود، اما با ارجاع پرونده‌شان به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی و بدون در نظرگرفتن ایرادات پرونده، با تغییر اتهام مجددا به اعدام محکوم شدند.

منبع:بی بی سی