PEZHVAKEIRAN.COM محکومیت نوری محکومیت کلیت جمهوری اسلامی است!
 

محکومیت نوری محکومیت کلیت جمهوری اسلامی است!

 هم‌میهنان، دادگاه تجدید نظر در سوئد حکم اشد مجازات را که در قوانین سوئد برابر با حبس ابد است برای حمید نوری، دادیار قوه قضاییه جمهوری اسلامی در دهه نخست انقلاب، تایید کرد. این حکم به‌‌دلیل مشارکت حمید نوری در اعدام‌های دسته‌جمعی زندانیان سیاسی صادر شده است. حمید نوری تنها یکی از افراد شرکت‌کننده در کشتار دسته‌جمعی مخالفان بود و مسئولیت اصلی این جنایت بزرگ علیه بشریت در درجه نخست با شخص روح‌الله خمینی، همه مسئولان درجه یک نظام در دهه شصت و، فراتر از آن، کلیت نظام جمهوری اسلامی است. در واقع، محکومیت حمید نوری به اشد مجازات در یک دادگاه مستقل سوئدی با بالاترین استانداردهای بین‌المللی معنایی جز محکومیت نظام جمهوری اسلامی به عنوان یک نظام جنایتکار و ضدبشری در دیدگان جهانی ندارد.

حکم دادگاه تجدید نظر سوئد پیروزی درخشانی برای ملت ایران و جنبش دادخواهی ایران بوده و امید اجرای عدالت در مورد سرکردگان  رژیم جمهوری اسلامی را برای ملت ایران بیش از هر زمان دیگری زنده کرده است. جبهه هفت آبان از آقای ایرج مصداقی برای نقش اساسی او در دستگیری و محاکمه حمید نوری قدردانی می‌کند و حکم دادگاه تجدیدنظر سوئد را به ملت ایران، به‌ویژه خانواده‌ های قربانیان کشتارهای دهه شصت، شادباش می‌گوید.

محاکمه حمید نوری نشان داد که استفاده کامل از ظرفیت دستگاه‌های قضایی کشورهای دموکراتیک باید بیش از گذشته مد نظر آزادیخواهان ایرانی باشد، هرچند که اجرای کامل عدالت در مورد همه سرکردگان جمهوری اسلامی تنها با سرنگونی این رژیم و برقراری یک دادگستری مستقل امکان‌پذیر است. جنایت در جمهوری اسلامی محدود به کشتار ۶۷ نبوده، بلکه در مسیر برپائی آن آغاز شده و تا واپسین روز حیات این رژیم ضدبشری ادامه خواهد داشت. ملت ایران برای اجرای عدالت راهی جز سرنگونی جمهوری اسلامی و برقراری یک دموکراسی مبتنی بر حقوق بشر ندارد. محکومیت حمید نوری موفقیتی است در این راه جبهه هفت آبان سه‌شنبه، ۲۸ آذر ۲۵۸۲ ایرانی (۱۴۰۲ هجری)

منبع:پژواک ایران