PEZHVAKEIRAN.COM جلوگیری از اعزام نرگس محمدی به بیمارستان به‌دلیل رعایت نکردن حجاب اجباری
 

جلوگیری از اعزام نرگس محمدی به بیمارستان به‌دلیل رعایت نکردن حجاب اجباری

 

جلوگیری از اعزام نرگس محمدی به بیمارستان به‌دلیل رعایت نکردن حجاب اجباری

وکیل نرگس محمدی، برنامه جایزه نوبل صلح اعلام کرد که اعزام این زندانی سیاسی به بیمارستان به دلیل مقاومت او در برابر پوشیدن حجاب اجباری لغو شده است.

مصطفی نیلی، وکیل خانم محمدی روز شنبه، ۲۲ مهر، در شبکه ا نوشت: «روز پنج‌شنبه بایستی خانم نرگس محمدی جهت معاینه توسط متخصص قلب و همچنین انجام آزمایش اکو قلب به بیمارستان اعزام می‌شدند اما به دلیل عدم رعایت حجاب اجباری، اعزام توسط مسئولان زندان لغو شد.»

آقای نیلی پیش‌تر و در روز ۱۸ مهر نیز خبر داده بود که مسئولان زندان اوین، به دلیل اینکه خانم محمدی حاضر به پوشیدن حجاب اجباری نشده بود، از ملاقات او با موکلش جلوگیری کرده بودند.

نرگس محمدی از شناخته شده ترین زندانیان سیاسی ایران است و کمیته نوبل صلح در نروژ روز جمعه ۱۴ مهرماه، جایزه صلح نوبل ۲۰۲۳ را به وی اهدا کرد.

این جایزه به دلیل نقش تعیین کننده نرگس محمدی در مقابله با سرکوب زنان در ایران و همچنین مبارزه او برای ارتقای حقوق بشر و آزادی برای همه، به وی اهدا شد.

نرگس محمدی پیش از این نیز بارها مخالفتش را با حجاب اجباری اعلام کرده است. این فعال حقوق بشر، اواخر تیر امسال در واکنش به راه‌اندازی مجدد گشت ارشاد و برخورد با زنان معترض به حجاب اجباری، در نامه‌ای از زندان اوین تاکید کرد که مقاومت زنان در ایران، «قدرت استبداد حکومت دینی را در هم‌ شکسته است.» 

منبع:پژواک ایران