PEZHVAKEIRAN.COM ادامه بی‌خبری از بازداشتی‌های گیلان و خودداری قوه قضاییه از ارائه اطلاعات دقیق
 

ادامه بی‌خبری از بازداشتی‌های گیلان و خودداری قوه قضاییه از ارائه اطلاعات دقیق

 

یک هفته پس از بازداشت بیش از ده نفر در چند شهر استان گیلان، گزارش‌ها از ادامه بی‌خبری خانواده‌ها از وضعیت آنان و عدم ارائه اطلاعات درست و دقیق توسط دادستانی حکایت دارد.


حساب توئیتری «بیدارزنی» که اخبار مربوط به فعالان زن را پوشش می‌دهد، روز سه‌شنبه خبر داد که دادستان گیلان تاکنون تنها به دادن اطلاعاتی شفاهی به خانواده‌ها اکتفا کرده و قول آزادی تمام یا عده‌ای از این بازداشتی‌ها با وثیقه نیز هنوز عملی نشده است.

همزمان گزارش‌ها حکایت از آن دارد که تعدادی از این بازداشتی‌ها از جمله جلوه جواهری و فروغ سمیع‌نیا هنوز حتی نتوانسته‌اند به داروهای ضروری خود دست پیدا کنند.

بیدارزنی نوشته که خانواده‌ها هنوز حتی به شماره پرونده آنان نیز دسترسی پیدا نکرده‌اند تا بتوانند وضع آنها را از مراجع مربوطه پیگیری کنند.

پیش از بازداشت مهسا بصیر توانا و همسرش، دست کم ۱۲ تن از کنشگران حقوق زنان و فعالان مدنی شامل متین یزدانی، فروغ سمیع‌نیا، یاسمین حشدری، جلوه جواهری، زهرا دادرس، زهره دادرس، نگین رضایی، شیوا شاه‌سیاه و واحده خوش سیرت، آزاده چاوشیان، سارا جهانی و هومن طاهری، به شکل جداگانه روز ۲۵ مرداد توسط نیروهای انتظامی و اطلاعاتی جمهوری اسلامی در شهرهای رشت،‌ فومن، انزلی و لاهیجان بازداشت شده بودند.

منبع:پژواک ایران