PEZHVAKEIRAN.COM عاتکه رجبی تعهد نمی‌دهد؛ بازپرس اعلام کرد قرار مجرمیت صادر می‌کند
 

عاتکه رجبی تعهد نمی‌دهد؛ بازپرس اعلام کرد قرار مجرمیت صادر می‌کند

عاتکه رجبی، فعال صنفی معلمان خراسان که برای بار دوم در همین هفته به دادسرا احضار شده بود روز دوشنبه ۱۶ مرداد رجبی در توئیتی نوشت که دادسرا از او خواسته تعهد بدهد و ابراز پشیمانی کند اما او از دادن تعهد خودداری کرده است.
به گزارش صدای آمریکا، شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران اعلام کرد «در پی امتناع خانم رجبی از دادن تعهد، بازپرس پرونده اعلام کرده که قرار مجرمیت برای پرونده ایشان صادر می‌کند و پرونده را به دادگاه می‌فرستد.»
عاتکه رجبی در تشریح حضور خود در دادسرا روز دوشنبه در حساب کاربری خود در توییتر نوشت:« امروز دگربار به دادگاه احضار شدم. تعهدنامه‌ای مقابلم گذاشتند با این مضمون که تعهد می‌دهم دیگر اعمال مجرمانه جهت اخلال در امنیت نظام مرتکب نشوم و بابت جرم انجام داده‌ام پشیمانم.»
این فعال صنفی معلمان در ادامه نوشت: «حالتان خوب است؟ چه جرمی؟ چه خللی در امنیت؟ نه بزرگوار، مشکل از منِ ناشناس نیست، مشکل از شما سرشناسان است.»
کانال شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ۱۴ مرداد اعلام کرد: «عاتکه رجبی فعال صنفی معلمان که پیش‌تر به دلیل حمایت از انقلاب ژینا طی حکمی از طرف هیات تخلفات وزارت از آموزش و پرورش اخراج شده است به شعبه ۹۰۶ دادگاه انقلاب مشهد احضار شد.»
این فعال زنان و کودکان پیش‌تر نیز به مدت پنج روز در بازداشت وزارت اطلاعات بود که با وثیقه یک میلیارد و ششصد میلیون تومانی آزاد شده است.
عاتکه رجبی، که صبح روز ۱۹ اردیبهشت در مقابل آموزش و پرورش مشهد و در راه شرکت در تجمع اعتراضی معلمان بازداشت شده بود، روز یک‌شنبه ۲۴ اردیبهشت، پس از پنج روز بازداشت به قید وثیقه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی آزاد شد.
خانم رجبی روز دوم مهر سال گذشته در اعتراض به «قتل و بازداشت کودکان» از حضور در مدرسه خودداری کرده و در پی «اعتصاب»، از آموزش و پرورش «اخراج» شده بود.
 

منبع:پژواک ایران