سپیده قلیان با «دست‌بند و پابند» به زندان بوشهر تبعید شد

 سپیده قلیان

سپیده قلیان

 

سپیده قلیان، فعال مدنی که در پرونده اعتراضات هفت‌تپه به پنج سال حبس محکوم شده است، روز چهارشنبه ۲۰ اسفند ماه به زندان بوشهر تبعید شد.

خانم قلیان از اول تیرماه در زندان اوین به سر می‌برد و مسئولان قضایی و سازمان زندان‌ها هیچ توضیحی درباره تبعید او به زندان بوشهر نداده‌اند.

اسماعیل بخشی، فعال کارگری در صفحه توئیتر خود خبر داده است که خانم قلیان با «دست‌بند و پابند» از اوین به زندان بوشهر منتقل شد در حالی که تا لحظه آخر به او گفته بودند به سپیدار اهواز می‌روند اما وقتی پیاده‌اش می‌کنند متوجه می‌شود زندان بوشهر است.

 

خانواده سپیده قلیان ساکن شهر دزفول هستند و سپیدار اهواز به محل سکونت آن‌ها نزدیک است اما زندان بوشهر فاصله زیادی با آنها دارد

روز سه شنبه ۱۹ اسفند هم مریم اکبری منفرد، زندانی سیاسی که بیش از ۱۲ سال را بدون مرخصی در زندان به سر برده است، از زندان اوین به زندان سمنان تبعید شده بود.

سپیده قلیان آبان ۹۷ همراه با حدود ۲۰ تن از کارگران هفت‌تپه و فعالان کارگری در پلیس امنیت شهرستان شوش بازداشت و سپس به اهواز منتقل شد. او و همچنین اسماعیل بخشی پس از آزادی از زندان اعلام کردند که شکنجه شده‌اند.

با این حال قوه قضائیه نه تنها هیچ تحقیقی درباره موضوع شکنجه انجام نداد، بلکه سپیده قلیان را این بار به پنج سال حبس محکوم کرد و تلویزیون جمهوری اسلامی نیز گزارشی با عنوان «طراحی سوخته» علیه آقای بخشی، خانم قلیان و چند فعال کارگری پخش کرد و آن‌ها را به «گروه‌های برانداز در خارج از کشور» منتسب کرد.

سپیده قلیان، ۲۵ ساله، علاوه بر محکومیت پنج ساله در پرونده اعتراضات هفت‌تپه، دو پرونده دیگر در دستگاه قضایی جمهوری اسلامی دارد: انتشار اخبار زندانیان عرب و افشای نقش بازجو-خبرنگاری آمنه‌سادات ذبیح‌پور.

بر اساس گزارش رادیو فردا /ف.ق/ک.ر

 

 

منبع:رادیو فردا