سگان زنجیری سرمایه‌داری بار دیگر فاجعه آفریدند!
نادر ثانی

 

 

یکبار دیگر جنایتکاران جمهوری اسلامی در یورشی بیرحمانه و وحشیانه فاجعه‌ای سهمگین به وجود آوردند. این‌بار این توده‌های زحمتکش و ستمدیده سراوان در یکی از محروم‌ترین و تحت‌ستم‌ترین استانهای ایران، سیستان و بلوچستان، بودند که مورد تهاجم نیروهای جنایتکار "انتظامی" و سپاه خوفناک پاسداران ارتجاع قرار گرفته و به وسیله مامورانی سلاخی شدند که در اجرای اوامر رهبران خود این فاجعه را به اجرا درآوردند. 
 
پریروز، دوشنبه ۴ اسفندماه، نیروهای جنایتکار "انتظامی" و سپاه پاسداران ارتجاع در نقطه مرزی بین ایران و پاکستان به سوخت‌بران زحمتکش و درمانده‌ای که شبانه‌‌روز برای به دست آوردن لقمه نانی برای خود و خانواده خود در تلاش هستند حمله برده و در تیراندازی مرگبار خود به آنان و تبدیل آن منطقه به جولانگاه دردناکی از دود، آتش و خون، دستکم ۱۰ سوخت‌بر را به قتل رسانده و تعدادی را به مجروح کردند. یک شاهد محلی تعداد کشته‌شدگان را ۳۷ نفر ذکر کرده است. شلیک مرگبار جنایتکاران جمهوری اسلامی وابسته به امپریالیسم افرادی را از پای انداخت که برای گذران زندگی از مرز سوخت حمل می‌کنند. آری، در کشوری که هر روز خبر از دزدیهای میلیارد دلاری سران جمهوری اسلامی و خانواده‌های آنان و سرمایه داران وابسته خوانده و می‌شنویم، "جرم" این سوخت‌بران آن بود که برای به دست آوردن درآمدی ناچیز به کار دشوار و پُرخطر سوخت‌بری روی آورده‌اند، آن‌هم در استان محرومی که طبق آمار رسمی دولتی نرخ بیکاری در آن ۳۳ درصد می‌باشد. سوخت‌برانی که هدف تیراندازی قرار گرفتند، در میان جمعی بودند که برای اعتراض به بسته شدن و بسته نگهداشتن مرز در برابر پاسگاه سپاه جنایتکار پاسداران سرمایه جمع شده بودند و می‌خواستند که اعتراض خود را به گوش مقامات برسانند، اما پاسخ اعتراض خود را با گلوله‌های ماموران گرفتند.
 
در پی کشتار بی رحمانه سوخت بران بلوچ، دیروز، سه‌شنبه ۵ اسفندماه، موج اعتراضات توده‌های خشمگین سراوان، تمامی شهر را به حرکت درآورد. نیروهای معترض با عبور از نرده‌های ساختمان فرمانداری سراوان وارد این مرکز شدند و زمانیکه جوابی به اعتراضات خود نگرفتند، برخی از تجهیزات آن را به آتش کشیدند. نیروهای جنایتکار "انتظامی" و سپاه خوفناک پاسداران ارتجاع، گاز اشک‌آور و گلوله‌های ساچمه‌ای به سمت آنان شلیک کردند. فرمانداری سراوان برای مقابله با این خشم توده‌ها چاره‌ای جز آن ندید که دستور صادر کند که تمامی مراکز دولتی بسته شوند، از نیروهای جنایتکار "انتظامی" و سپاه پاسداران ارتجاع خواست تا برای جلوگیری از شعله‌ورشدن آتش خشم توده‌ها و حمله آنان به مراکز دولتی در شهر مستقر شده و بدینگونه حکومت نظامی اعلام‌نشده‌ای در شهر برقرار گردید. زمانی‌که فیلمهای اعتراضات و سرکوب در شبکه‌های اجتماعی پخش گردید ارتجاع چاره‌ای جز قطع اینترنت در سیستان و بلوچستان ندیده و راه‌های ارتباطی به این استان را مسدود کردند.
 
 
جنایتکاران جمهوری برای فرونشاندن آتش خشم توده‌های اعتراضی بار دیگر به یکی از ترفندهای معمول خود که همانا نشر دروغ می باشد روی آورده و بی‌شرمانه اعلام کرده‌اند که تیراندازی به طرف سوخت‌بران از سوی ماموران پاکستانی صورت گرفته و تعداد کشته‌شدگان را یک نفر و تعداد زخمی‌شدگان را چهار نفر ذکر کرده‌اند؛ اما زخمی‌شدگان در این جنایت اعلام کرده‌اند که تیراندازان، ماموران جمهوری اسلامی بوده‌ و تعداد کشته‌شدگان و زخمی‌شدگان این فاجعه بسیار بالاتر از این ارقام می‌باشد.
 
پس از سرکوب معترضان در ساختمان فرمانداری، سراوان به صحنه جنگ بین توده‌های رنجدیده بلوچ و نیروهای سرکوبگر جمهوری اسلامی تبدیل شد.  بسیاری از توده‌های خشمگین به خیابانها ریخته و درگیری به خیابانها کشیده شد. توده‌ها برخی از خودروهای دشمن را به آتش کشیده و تعدادی از جاده‌های شهر را بستند. نیروهای حکومتی نیز با گاز اشک‌آور، باتوم و گلوله دست به سرکوب زدند. نیروهای دولتی با انتقال بخشی از نیروهای امنیتی از نقاط گوناگون به سراوان و حرکت دادن خودروهای بسیار خود در خیابانهای این شهر، حضور یافته‌اند تا آتش انقلابی توده‌های بلوچ را با سرکوب‌های بی‌رحمانه خود خاموش سازند. 
 
 
 
گزارشات رسیده از بیمارستان سراوان حاکی از آن است که زخمی‌شدگان بسیاری به این بیمارستان مراجعه کرده‌اند. 
 
باید همگی ما، تمامی انسانهایی که برای آزادی و آزادگی مبارزه می‌کنند و در دفاع از حقوق بدیهی توده‌ها می‌کوشند این جنایت کارگزاران جمهوری اسلامی و رژیمی که در جهت حفظ منافع اربابانشان، توده‌های زحمتکش ایران را به فقر و فلاکت کشیده‌اند را محکوم کرده و برای رهایی توده‌ها از چنگ این جنایتکاران وابسته به سرمایه تلاشی هر چه بیشتر کنیم.
 
سرنگون‌باد جمهوری اسلامی مدافع سرمایه!
درود بر توده‌های مبارز که برای رسیدن به آزادی و آزادگی می‌جنگند!
زنده‌باد آزادی و برابری!
 
نادر ثانی
چهارشنبه ۶‌اسفندماه ۱۳۹۹ (۲۴ فوریه ۲۰۲۱)
 

منبع:پژواک ایران


فهرست مطالب نادر ثانی  در سایت پژواک ایران 

*نادر ثانی  [2022 Mar] 
*نادر ثانی: کتابی که باید خواند؛ "شکل‌گیری چریک‌های فدائی خلق و نقد تاریخ جعلی" نوشته‌ای از رفیق اشرف دهقانی  [2021 Nov] 
*همزمان با تحریم‌ها، کووید ۱۹ و انتخابات، ایران شاهد افزایش بی‌سابقه میلیاردرهاست!  [2021 Jul] 
*نگاهی به کشتار در غزه و برخوردهایی چند به آن  [2021 May] 
*نگاهی به کشتار در غزه و برخوردهایی چند به آن  [2021 May] 
*بار دیگر فاجعه‌ای مرگبار در افغانستان!   [2021 May] 
*نادر ثانی: آزموده را آزمودن خطاست!  [2021 Mar] 
*سگان زنجیری سرمایه‌داری بار دیگر فاجعه آفریدند!  [2021 Feb] 
*سلاخی حقیقت در پوشش یک مرگ!   [2021 Feb] 
*مبارزه را به یاد داشته باش، مبارز رفتنی‌ست! سِوِن ولتر: چرا کمونیست هستم؟  [2020 Nov] 
*مرگ شجریان و مواضع فرصت‌طلبان  [2020 Oct] 
*و زمین گرد نبوده و مسطح است! قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال ۱۳۶۷ و رسوایی «اصلاح‌طلبان»  [2020 Sep] 
*من و کافکا  [2017 Jul] 
*من نه می بخشم و نه فراموش می کنم!  [2016 Oct] 
* مصاحبه با یک ساواکی و جرم های اشرف دهقانی   [2016 Jul] 
*کلارا زتکین، مبارزی آگاه و خستگی‌ناپذیر !  [2016 Mar] 
*بهتانی بهت‌انگیز یا بهت‌انگیزیِ این بهتان؟  [2015 Jul] 
*بر زمینت می‌زند نادان دوست!  [2012 Jul] 
*"چریکهای فدایی خلق و بختک حزب توده خائن"؛ نگاهی به گذشته، برای ساخت آینده  [2012 Jul] 
*آرش کمانگیر و طالبان ما  [2011 Jul] 
*چشم در برابر چشم، عقل بی عقل  [2011 Jun] 
*یاد چریک فدائی خلق رفیق کبیر امیرپرویز پویان، همشهری خوب کارگران، گرامی باد!  [2011 May] 
*حمله نيروھای جنایتکار ارتش مزدور و وابسته به امپریالیسم عراق به نيروھای سازمان مجاھدين را محکوم کنیم!  [2011 Apr] 
*لانه جاسوسی جمهوری اسلامی در استکهلم در معرض خشم آنان که خواهان سرنگونی کليت اين رژيم می‌باشند!   [2009 Jun] 
*نابود باد جمهوری اسلامی و "عدالت" غيرمردمی‌اش!   [2009 Jun] 
*تبرئه در بارگاه خلیفه!  [2009 Apr] 
*چشم در مقابل چشم، یا جنون مجازات در جمهوری اسلامی   [2009 Mar] 
*گوشه‌ای از رویدادهای کوبا در خلال ۵۵ سال گذشته  [2008 Dec] 
*تجاوزگری امپریالیسم و ضرورت انقلاب!  [2008 Dec] 
*دزدی ناشیانه، آن هم در روز روشن!   [2008 Dec]