سها مرتضایی به ۶ سال زندان محکوم شد

شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر استان تهران محکومیت سها مرتضایی، فعال دانشجویی و دبیر اسبق شورای صنفی دانشگاه تهران را عینا تایید کرد. خانم مرتضایی پیشتر توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شده بود. دادگاه در خصوص مصادیق صدور این حکم، به تحصن خانم مرتضایی در دانشگاه تهران در اعتراض به محرومیت از تحصیل در مقطع دکترا، شرکت در اعتراضات سراسری آبان ۹۸ و تجمع اعتراضی نسبت به لایحه پوشش در دانشگاه تهران و فعالیت در شورای صنفی دانشگاه تهران استناد کرده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، بر اساس این حکم که توسط شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر استان تهران صادر و طی روزهای اخیر به وکیل مدافع وی ابلاغ شده است، سها مرتضایی از بابت اتهام “اجتماع و تبانی برای اقدام علیه امنیت ملی” به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شده است. دادگاه در خصوص مصداق صدور این حکم به تحصن خانم مرتضایی در دانشگاه تهران در اعتراض به محرومیت از تحصیل، شرکت در اعتراضات سراسری آبان ۹۸ و تجمع اعتراضی نسبت به لایحه پوشش در دانشگاه تهران و فعالیت در شورای صنفی دانشگاه تهران استناد کرده است.

با توجه به محکومیت پیشین خانم مرتضایی، دادگاه برای صدور حکم جدید به ماده ۱۳۷ قانون مجازات اسلامی استناد کرده است که بر اساس آن در صورت تکرار جرم، قاضی اجازه خواهد داشت حکمی بیش از حداکثر مجازات تعیین شده صادر کند.

منبع:پژواک ایران