PEZHVAKEIRAN.COM محرومیت ۱۳ تن از بازداشتی‌های آبان ۹۸ از خدمات پزشکی با وجود مشکوک بودن به کرونا
 

محرومیت ۱۳ تن از بازداشتی‌های آبان ۹۸ از خدمات پزشکی با وجود مشکوک بودن به کرونا

پایگاه خبری هرانا گزارش داد ۱۳ تن از زندانیان در «زندان تهران بزرگ» با وجود بروز نشانه‌های ابتلا به کرونا از رسیدگی پزشکی محروم مانده‌اند.

به نوشته هرانا، این زندانیان از بازداشت‌شدگان اعتراضات سراسری آبان ۹۸ هستند و از روز پنجشنبه با علایمی همچون تب و لرز، سرگیجه، بدن درد و سردرد روبه‌رو شده‌اند.

این وب‌سایت حقوق بشری نام برخی از این زندانیان را محمد رجبی، امیرحسین مرادی، محمد آدم، خالد پیرزاده، امیرحسین کشاورزی، ایمان مرزان‌بخش، محمدباقر صوری، سعید اسدی و حمید جهانگیری گزارش کرده است.

بنابر همین گزارش، امیرحسین مرادی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام، از روز پنجشنبه با تشدید علائم به بهداری تیپ ۲ این زندان منتقل شده است.

هرانا نوشت که ۱۲ زندانی دیگر نیز صبح جمعه ۹ آبان‌ برای معاینه به بهداری تیپ ۲ منتقل شدند اما «بدون انجام تست کرونا و با دادن یک بسته قرص سرماخوردگی» این افراد به بند بازگردانده شدند.

در ماه‌های اخیر شمار زیادی از فعالان حقوق بشر و نهادهای بین‌المللی خواستار آزاد شدن زندانیان سیاسی به خاطر شیوع کرونا شده‌اند. با این حال، زندانیان سیاسی و عقیدتی چندان مشمول مرخصی‌های ایام کرونا نبودند.


فیلمها و خبرهای بیشتر در کانال تلگرام پیک ایران
 

منبع:هرانا