بستری شدن اجباری یک زندانی سیاسی دیگر در بیمارستان روانی

پس از انتقال اجباری تعدادی از زندانیان سیاسی به بیمارستان روانی، از جمله کیانوش سنجری و بهنام محجوبی،‌ در خبری جدید یک وکیل اعلام کرد موکل او را نیز به اجبار در بیمارستان روانی بستری کرده‌اند.


سعید دهقان، وکیل دادگستری، روز پنجشنبه با اشاره به اینکه یکی از موکلانش را به اجبار در بیمارستان روانی بستری کرده‌اند، این اقدام را «پروژه جدید» نهادهای امنیتی در قبال فعالان سیاسی و مدنی خواند.

دهقان توضیح بیشتری در این باره نداد و نوشت که خانواده‌ این زندانی با انتشار نامش موافق نیستند.

دهقان در توییتر خود نوشت که «ظاهرا به تیمارستان کشاندن زندانیان سیاسی و فعالان مدنی، به عنوان پروژه جدید از سوی نهادهای امنیتی طراحی شده» است.

در چند سال اخیر نیروهای امنیتی تعدادی از زندانیان سیاسی و فعالان مدنی را به صورت اجباری در بیمارستان روانپزشکی بستری کرده‌اند.

در یکی از تازه‌ترین موارد، همسر بهنام محجوبی،‌ درویش زندانی، خبر داده که ماموران زندان پس از فلج شدن نیمی از بدن این زندانی سیاسی به دلیل تشنج و زمین‌خوردگی در پی قطع داروها، او را به بیمارستان روانپزشکی «امین‌آباد» منتقل کرده‌اند.

به گفته همسر محجوبی، او روز شنبه به دلیل عدم ارائه داروهایش دچار تشنج شده و در اثر زمین خوردن نیمی از بدنش فلج شد.

محجوبی که روز ۳۱ خرداد خود را به زندان اوین معرفی کرده بود، پس از ضرب و جرح توسط زندانیان مالی اعتصاب غذا کرده بود.

کیانوش سنجری‌،‌ فعال پیشین دانشجویی، نیز در مردادماه فاش کرد که در دوره بازداشتش در سال ۹۸ شش بار به صورت اجباری در بیمارستان روانی بستری و با «ولتاژ برق، شوک درمانی» شده است.

پیش از این نیز هاشم خواستار، معلم بازنشسته و عضو انجمن صنفی معلمان، سها مرتضایی، دانشجوی ستاره‌دار زندانی و هنگامه شهیدی، روزنامه‌نگار زندانی، نیز به صورت اجباری به بیمارستان روانی فرستاده شده بودند.

اعزام زندانیان سیاسی به بیمارستان‌های روانی از جمله روش‌های سرکوب فعالان سیاسی مخالف است که در کشورهایی از جمله روسیه نیز اعمال و گزارش شده است./ ایران اینترنشنال

منبع:پژواک ایران