PEZHVAKEIRAN.COM با خروشِ آزادی‌خواهانه محمد نوری‌زادها و نسرین ستوده‌ها هم‌صدا شویم!
 

با خروشِ آزادی‌خواهانه محمد نوری‌زادها و نسرین ستوده‌ها هم‌صدا شویم!

Social_Democrat.jpgحکومت‌های توتالیتر و اقتدارطلب، به ویژه هنگامی که صفت دینی نیز به خود می‌گیرند، ماهیت خود را با آزادی ستیزی، آزاده کُشی و ستمگری به نمایش می‌گذارند. جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک حکومت تمامیت خواه، اقتدار طلب و مذهبی، در گفتار و رفتارش با مخالفان سیاسی و عقیدتی، دگراندیشان و بخش بزرگی از مردم میهنمان، طی بیش از ۴ دهه همه ویژگی‌های یک حکومت بیرحم، خشن ومستبد مذهبی را نشان داده است. وجود زندانی سیاسی و عقیدتی، زندانی دگراندیش، و بسیاری از زندانیان عادی در جمهوری اسلامی سرشت آزادی ستیزی وستمگرانه جمهوری اسلامی را تعریف و به وضوح نمایان کرده است.

هم امروز پس از ۴ دهه توهین و تحقیر، محرومیت‌های اجتماعی، ضرب و شتم، تبعید، دستگیری، زندان، شکنجه، اعدام و کشتارهای جمعی مخالفان و دگراندیشان هنوز هزاران زندانی سیاسی و عقیدتی، دگراندیشان و فعالان و کوشندگان جنبش‌ها و حرکت‌های صنفی و مدنی، شرایط بسیارسخت، جانفرسا و غیر انسانی‌ای را در زندان‌های آشکار و پنهان جمهوری اسلامی می‌گذرانند. اعدام نوید افکاری، زندانی کردن سه شاعر و نویسندۀ عضو کانون نویسندگان ایران، فشار بر زندانیان و خانواده‌های آنان درشرایطی اوج گرفته‌اند که فقر، بیکاری، بیماری (کرونا و بیماری‌های روانی)، انواع و اقسام تبهکاری‌ها از جمله فسادهای مالی و اخلاقی در میهن مان بیداد می‌کنند.
هموطنان عزیز
" گناه" آنان که در زندان‌های جمهوری اسلامی به عنوان زندانیان سیاسی و عقیدتی اسیرند، آزادیخواهی و عدالت طلبی ست، آنان نه فقط برای خودشان که برای آزادی و زندگی‌ای عادلانه برای همۀ ما رنج شکنجه و زندان، و حتی اعدام را به جان خریده‌اند. غریو و خروش جان سوز اما شجاعانه و دلیرانه محمد نوریزادها و نسرین ستوده‌ها و نوید افکاری‌ها و صدها زن و مرد زندانی بنام و گمنام، از شکنجه گاه‌ها و پای چوبه‌های دار فریاد آزادی خواهی و عدالت طلبی ست که هردَم طنین گسترده تری به خود می‌گیرد، فریادهائی که راهنما‌ی ما و فرزندان ما برای زندگی‌ای سازنده و شرافتمندانه است.
هموطنان!
حنجرۀ تک تک ما می‌باید صدای نوید افکاری‌ها، محمد نوریزادها، نسرین ستوده‌ها و صدها زن و مرد آزادیخواهی که در اسارات جمهوری اسلامی هستند را فریاد کند. اگر رسالتی در کار ماست همانا همصدائی با این عزیزان است.
اگرنگاه‌ها و دیدگاه‌های مان درعرصه‌های دیگر مبارزه با جمهوری جهل و جنون و جنایت گوناگون است، اگر سلیقه‌هایمان متفاوت است، هراسی نیست، می‌توانیم با هم و با همۀ زندانیان در بند همصدا شویم. بگذارید از همصدائی ما برای آزادی زندانیان سیاسی وعقیدتی، برای زندانیان دگراندیش، برای زندانیان جنبش‌ها و حرکت‌های مدنی و صنفی، رنگین گمانی کمانه کشد و سراسر سرزمینمان را رنگین کند.
ما سوسیال دموکرات‌های ایرانی رفتارغیرانسانی و وحشیانه جمهوری اسلامی با زندانیان سیاسی و عقیدتی را بشدت محکوم می‌کنیم و از هموطنان در خارج و داخل کشور، ازهمه شخصیت‌های سیاسی، فرهنگی و علمیِ آزادیخواه و عدالت طلب، ازهمه حزب‌ها، سازمان‌ها، گروه‌ها و نیروهای پیشرو و آزادیخواه انتظار داریم با هر روش ممکن و تاثیرگذار، از آزادی بدون قید و شرط زندانیان سیاسی و عقیدتی دفاع کنند.
بیائید صدای بی صدایان باشیم، و همصدا با آزادیخواهانی که دربند دژخیمان سفاک وجدان بیدار جامعه باقی مانده‌اند، لحظه‌ای در مبارزه برای سرنگونی جمهوری اسلامی درنگ نکنیم.

جمعیت هواداران سوسیال دموکراسی برای ایران

منبع:پژواک ایران