PEZHVAKEIRAN.COM مهدی رجبیان: اتهام من را انتشار آواز و رقص زنان عنوان کردند
 

مهدی رجبیان: اتهام من را انتشار آواز و رقص زنان عنوان کردند
تا زنده‌ام برای آزادی موسیقی مبارزه می‌کنم  

احضار و بازداشت مهدی رجبیان، به دلیل انتشار آواز و رقص زنان در پروژه خاورمیانه، در رسانه‌های آمریکا نیز بازتاب داشته است و فاکس‌نیوز گزارش داد که این آهنگ‌ساز و نوازنده سه تار ایرانی به دلیل کمک به انتشار آواز و رقص زنان چندین ساعت بازداشت شده و مورد بازجویی قرار گرفته است.

رجبیان با بیان اینکه به دلیل انتشار آواز زن و رقص زن در پروژه خاورمیانه به بخش سایبری احضار شدم و با مامور به دادسرا رفتم، گفت که پرونده من به شعبه ۶ بازپرسی دادگاه انقلاب ساری منتقل شد و دقیقا در اتهامات نوشته شده «انتشار آواز زنان و رقص زن».

او که پس از حضور در دادسرا، چند ساعت بازداشت و بعد با تودیع قرار وثیقه تا روز دادگاه آزاد شد، به فاکس‌نیوز گفت: تا زمانی که زندگی می‌کنم برای آزادی موسیقی می‌جنگم و هیچ ترسی ندارم.

رجبیان پیشتر نیز بازداشت، محاکمه و زندانی شده است. او به همراه بادرش جسین رجبیان در سال ۹۲ نیز بازداشت و دو ماه در سلول انفرادی حبس شدند.. رجبیان پس از آن با حکم ابوالقاسم صلواتی به شش سال زندان و در دادگاه تجدید نظر به سه سال زندان محکوم شد و ۱۱ ماه از این محکومیت را در زندان سپری کرد و در پی یک ماه اعتصاب غذا آزاد شد.

منبع:پژواک ایران