خالد پیرزاده و رضا محمدحسینی مجموعا به ۲۳ سال و نیم سال حبس محکوم شدند

 شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران محکومیت خالد پیرزاده و رضا محمدحسینی دو زندانی سیاسی در زندان اوین را تایید کرد. این شهروندان پیشتر در مرحله بدوی توسط دادگاه انقلاب تهران مجموعا به ۲۳ سال و ۶ ماه حبس محکوم شدند. با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی مجازات اشد یعنی ۷ سال حبس تعزیری از بابت اتهام “اجتماع و تبانی” در خصوص رضا محمدحسینی و ۵ سال حبس تعزیری از بابت اتهام “اجتماع و تبانی” در خصوص خالد پیرزاده قابل اجرا است.

به گزارش خبرگزاری هرانا ، بر اساس این حکم رضا محمدحسینی از بابت اتهامات “اجتماع و تبانی” به ۷ سال حبس، از بابت اتهام “توهین به رهبری” به ۳ سال حبس، از بابت اتهام “خروج غیرقانونی از مرز” به ۳ سال حبس، از بابت اتهام “ورود غیرمجاز به داخل کشور” به ۲ حبس و از بابت اتهام تمرد از دستور ماموران به ۱ سال و نیم حبس و در مجموع به ۱۶ سال و نیم حبس محکوم شده است.

آقای محمدحسینی پیشتر در اردیبهشت ماه ۹۸ توسط نیروهای اطلاعات سپاه بازداشت و به بازداشتگاه اطلاعات سپاه موسوم به بند ۲ الف زندان اوین منتقل شده بود. وی پس از ۳ ماه بازجویی به قرنطینه و نهایتا به بند ۴ زندان اوین منتقل شد.

خالد پیرزاده نیز از بابت اتهامات “اجتماع و تبانی” به ۵ سال حبس و از بابت اتهام “توهین به رهبری” به ۲ سال حبس و در مجموع به ۷ سال حبس تعزیری محکوم شده است.

با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی مجازات اشد یعنی ۷ سال حبس تعزیری از بابت اتهام “اجتماع و تبانی” در خصوص رضا محمدحسینی و ۵ سال حبس تعزیری از بابت اتهام “اجتماع و تبانی”  در خصوص خالد پیرزاده قابل است.

خالد پیرزاده و رضا محمدحسینی پس از بازداشت و پایان مراحل بازجویی به بند ۴ زندان اوین منتقل شده بودند و کماکان در این مکان بسر می‌برند.

منبع:پژواک ایران