PEZHVAKEIRAN.COM یک فرمانده سپاه پاسداران: پرتاب ماهواره «نور ۲» گام بعدی است
 

یک فرمانده سپاه پاسداران: پرتاب ماهواره «نور ۲» گام بعدی است

علی جعفرآبادی، فرمانده فضایی نیروی هوافضای سپاه

علی جعفرآبادی، فرمانده فضایی نیروی هوافضای سپاه
 

همزمان با ادامه واکنش‌های جهانی علیه پرتاب ماهواره نظامی ایران، یک فرمانده سپاه پاسداران می‌گوید ماهواره‌های نظامی دیگری نیز پرتاب خواهد شد.

علی جعفرآبادی، فرمانده فضایی نیروی هوافضای سپاه، شامگاه پنج‌شنبه چهارم اردیبهشت به تلویزیون حکومتی ایران گفت: ماهواره‌ای که روز چهارشنبه پرتاب شد بخشی از یک «ابرپروژه» است و «ماهواره‌های با مقیاس بزرگ‌تر و مدارهای بالاتر را داریم».

 

به گفته او، مأموریت ماهواره‌ای که روز چهارشنبه پرتاب شد «شناسایی» است و مأموریت‌های بعدی شامل شناسایی، ارتباطی و ناوبری خواهند بود.

جعفرآبادی می‌گوید این ماهواره روز چهارشنبه «از کویر مرکزی به سمت دریای عمان» پرتاب شد و «سیگنال دوم آن را در تبریز دریافت کردیم».

پرتاب موشک ماهواره‌بر «قاصد» در حالی صورت می‌گیرد که قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل از ایران خواسته است از انجام هرگونه فعالیت مرتبط با موشک‌های بالستیک (با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای) خودداری کند.

مقام‌های وزارت دفاع آمریکا گفته‌اند موشک شلیک‌شده از داخل ایران را از ابتدا به‌دقت رهگیری کرده و زیر نظر دارند. دونالد ترامپ نیز گفته است در این مورد «از خودشان بیشتر می‌دانیم».

منبع:رادیو فردا


فهرست مطالب  در سایت پژواک ایران